Bukefalos 28 år!

Undulatmat!

F

Fozzie

Vad för sorter, hur mycket av varje och hur ofta ger ni era vuxna undulater mat? :)

Frön (torra, blöta, groddar) Kan de få fri tillgång på torra frön och blöta och groddar ibland, eller är det begränsat av allt som gäller?

Grönt (gräs, sallad, andra blad mm.), grönsaker, frukt? Grönsaker och annat grönfoder har jag förstått att man kan ge varje dag, men inte frukt eftersom det blir för mkt socker till dem.

Vitaminpulver och kalk, hur ger ni det på enklast sätt?

Och en fråga; Vad ska man INTE ge? Avocado har jag läst, så ska man ju inte ge en massa "skitmat", fågelgodis och sånt med en massa socker i..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Undulatmat!

Jag gav en färdig fröblandning från djuraffären (senare från mataffären). Har för mig att den var hyfsat bra men kommer ärligt talat inte riktigt ihåg vad det är man ska kolla efter för bra mat, mer än att det inte ska innehålla tex solrosfrön och annat fett. Funkade bra på mina undulater i alla fall, de har alltid haft fri tillgång.

Kalk- snäckskal i sanden.

Grönsaker i princip varje dag, groddar någon gång ibland, grönt har aldrig varit riktigt uppskattat av mina undulater.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
858
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 718
Senast: Buck
·
O
Övr. Djur Ger jag mina marsvin för lite mat? Läste i tråden ovanför och ni verkar verkligen ge era mycket mera mat än vad jag ger mina! jag ahr...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: Kilauea
·
Z
Övr. Djur Hej jag undrar över lite... Har precis köpt en kaninbok där man bla kan läsa om utfodringstips... för en upp till tre månaders...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp