Bukefalos 28 år!

ung och gammal kaninmamma

E

emmper2

För ett tag sedan smet 3 kaninet ut från hagarna. Det var 1 hane och 2 honor. Den ena honan är 5 år. Den andra är 5 månader. Jag insåg direkt att ingen av dom skulle klara av att föda. Så jag åkte till vet. Med dom för eventuellt abbortspruta. Men enligt vet. Skulle det vara för riskabelt och hon trodde visst att allt skulle gå bra. Så jag åkte hem igen och en månad senare, nu, så har den unga fått 5 små ungar som hon sköter förväntansfullt brabra. Inhga problem. Dom är 5 dygn nu. Men den äldre, som haft fina kullar förut, har bara fått 1: den 14:e. Jag kände på magen lite försiktigt och det var full fart därinne. Så hon kommer få fler. Jag ringde vet. En annan den här gången. Och det kan ibland ta 3 dygn för en kanin att få sina ungar. Kan det verkligen vara så? Det går i övrigt bra med hennes enda unge. Men fler finns i magen. Nu har hon ju fått ut en och då måste det väll gå bra med dom andra oxå? Men det tar ju sån tid?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 188
Senast: LiviaFilippa
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 492
Senast: Blyger
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 618
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp