Bukefalos 28 år!

Unghäst som testar...

W

Warmia

Har en 3åring som har varit lite kaxig hela tiden men aldrig gjort något riktigt dumt ändå.... tills i dag......

Ska hämta in henne från hagen, dom går i stor hage så jag hämta längst ner ca 500m i allafall. Dom 3 andra går kvar som vanligt och hon brukar följa med som inget ändå.
Hon börjar ganska fort inte vilja gå framåt men svara på smackning, hon utökar sitt beteende med att börja dansa, sedan börja kasta sig och när jag inte släpper så reser hon sig gång på gång, galopperar runt mig och försöker slita sig vilket hon lyckas med senare. Jag går tillbaka och hämtar henne igen hon hon börjar om samma sak, stegrar, försöker slita sig, backar och kastar sig. Den här gången kommer jag tillslut fram 50m framför grinden och pang så ger hon bara upp och går med som inget hänt precis som vanligt.

Hon testa mig om hon kunde komma undan på detta viset, grejen är ju att jag var rädd, rädd att hon skulle stegra sig på mig, springa över mig eller skada mig, sedan var jag rädd att hon skulle skada sig när hon kom loss med grimskaftet hängande efter....

Hur ska jag göra, hur ska jag fortsätta efter detta i dag??????????
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 017
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 842
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp