Bukefalos 28 år!

Unghäst-VM Compiegne

E

ettan00

I morgon far tre av våra duktiga ekipage till Frankrike för att representera Sverige på unghäst- VM över 120km.
26st nationer och över 110hästar fins i startfältet.

Ekipagen som skall delta är :
Anneli Schultz - NOWATOR
Jessica Holmberg - PRINCESS MILLENIA
Anneli Eriksson - ZSULEMI

Vi önskar er lycka till! :bump:

Ritten finns att följa på www.compiegne-endurance.com
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Ja! Här ska hållas alla tummar som går! Hoppas att det går att följa ritten på nätet! Synd att alla semesterdagar är slut, annars hade jag gärna åkt ner och hejat på plats. Det är ju så fantastiskt vackert där nere!
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Ja lycka till, Zsiwa hejar på storebror Zsulemi.

Kul att det var iaf 3 som åker. Skulle vara intressant att åka nästa eller året efter.
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Är unghäst-VM ett öppet eller slutet mästerskap, dvs kan man anmäla sig om ekipaget uppfyller kvalkraven eller tas ekipaget ut av Ridsportförbundet?
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Jag funderade på detsamma, men eftersom jag inte hittat nåt på ridsportförbundets hemsida om detta så utgår jag ifrån att de tre åkt på "eget bevåg".
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Är unghäst-VM ett öppet eller slutet mästerskap, dvs kan man anmäla sig om ekipaget uppfyller kvalkraven eller tas ekipaget ut av Ridsportförbundet?

Fråga någon i distanskommittén. Dom bör väl vara insatta. Dom lär knappast vara ute på Buke.
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Det är ju inte riktigt sant,både Ingrid och Kjelle brukar vara inne på Buke och skriva. Så nog håller de sej informerade om det som skrivs här!
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Fråga någon i distanskommittén. Dom bör väl vara insatta. Dom lär knappast vara ute på Buke.

Jag är inte så intresserad av frågan att jag kontaktar Distanskommittén, men precis som "Gizoba" skriver, vet jag att t ex "Wearst", "Dinamith" och "Litenvit" är inne och besöker sidan emellanåt. Min förhoppning var således att det kanske finns någon här inne, antingen ryttarna själva eller någon annan insatt person, kunde svara mig. Det är väl fler personer än jag som ställer frågor på detta forum som Ridsportförbundet alternativt Distanskommitén med fördel skulle kunna besvara, men många frågor hamnar gärna här i första hand, eftersom det oftast finns någon som vet och är ett enkelt sätt att ta reda på det mesta inom ridsporten.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Jag är inte så intresserad av frågan att jag kontaktar Distanskommittén, men precis som "Gizoba" skriver, vet jag att t ex "Wearst", "Dinamith" och "Litenvit" är inne och besöker sidan emellanåt. Min förhoppning var således att det kanske finns någon här inne, antingen ryttarna själva eller någon annan insatt person, kunde svara mig. Det är väl fler personer än jag som ställer frågor på detta forum som Ridsportförbundet alternativt Distanskommitén med fördel skulle kunna besvara, men många frågor hamnar gärna här i första hand, eftersom det oftast finns någon som vet och är ett enkelt sätt att ta reda på det mesta inom ridsporten.

Ursäkta! Trodde bara du ville ha svar snarast och föreslog då ett alternativ för att få ett direkt och snabbt svar! Var det oförskämt att ge ett tips??? Jag lovar att aldrig göra om det igen då!!:confused:
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Ursäkta! Trodde bara du ville ha svar snarast och föreslog då ett alternativ för att få ett direkt och snabbt svar! Var det oförskämt att ge ett tips??? Jag lovar att aldrig göra om det igen då!!:confused:

Nej, det var inte oförskämt att ge ett tips, men jag uppfattade ditt första inlägg som lite ohövligt då du skrev "Dom lär väl knappast vara ute på Buke" som om det var helt fel av mig att fråga i denna tråd och ville därför förklara varför jag gjorde som jag gjorde. Tänk så fel det kan bli när folk misstolkar varann och då speciellt i skrift eftersom man inte hör tonläget, men nu vet jag att det inte var något illa menat. Nog om detta nu. Någon som vet hur de har det i Frankrike?
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Nej, det var inte oförskämt att ge ett tips, men jag uppfattade ditt första inlägg som lite ohövligt då du skrev "Dom lär väl knappast vara ute på Buke" som om det var helt fel av mig att fråga i denna tråd och ville därför förklara varför jag gjorde som jag gjorde. Tänk så fel det kan bli när folk misstolkar varann och då speciellt i skrift eftersom man inte hör tonläget, men nu vet jag att det inte var något illa menat. Nog om detta nu. Någon som vet hur de har det i Frankrike?

De håller väl som best på att installera sig.

I Frankrike startar man sina 4-åringar i unghästtävlingar om 40 km!!

http://www.open-60.com/index.php?lang=fr&rub=205&t=3

På ovanstående sida kommer du rätt in i deltagarlistan för 4 år 40 km (om det funkar att kopiera in en länk så här) Den tävlingen skulle gå idag enligt upplysning.
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Fick precis en hälsning från Luffarna i Frankrike.

Compiegne01.jpg


Dom ser ut att ha det rätt gött.
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Ja om man inte noterar lervällingen runt om..........
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Kalas med dina rapporter Uffe! *Älska internet!*

Hälsa alla och säg att vi har tankarna hos er och tummarna i fast grepp! ;)



Fråga: Har vi haft svenska ekipage med på unghäst-VM förut?
 
Sv: Unghäst-VM Compiegne

Rapport från Compiegne.

Kan vi inte vara snabbast kan vi iallafall vara snyggast!

Compiegne03.jpg

Princess Millenia
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Distans Unghäst-VM pågår just nu, följ Maria Hagman-Eriksson och Annelie Eriksson med live-resultat på länken...
Svar
0
· Visningar
1 061
Senast: 810110
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp