Bukefalos 28 år!

Uppbindning

Alexandrathornholm

Trådstartare
Hej! Jag har en foderponny valack som stått på Irland sedan i februari 2016 då han kom till Sverige. Något gick förmodligen snett på Irland då han var oerhört stressad hela tiden när han kom. De som köpt honom var en ridskola, då han planerades att gå med i ridskolan men han fungerade inte alls på ridskola utan var alldeles för svår för barnen. Men nu har jag insett att han har ett problem vid uppbindning i stallgången osv.
Han står först snällt, men börjar sedan backa. Vilket i sin tur leder till att han slås av panik, och börjar kasta sig. Nu i veckan så försökte jag sätta fast honom men då reste han sig så han slog huvudet i taket. Eftersom jag blir rädd att han skadas så tar jag direkt loss honom.
Jag tror att på Irland tränades han nog aldrig vid att sitta fast, så jag vågar inte heller lasta honom då han där inte heller kan sitta fast ordentligt. Vet någon hur jag ska ta mig till väga/ jobba bort detta?
Tack för tips på för hand!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 640
Senast: Masse
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 634
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
882
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp