Uppbyggnad av muskler.

B

bussig

Hur lång tid tar det för en häst att bygga tillbaka sina muskler. Har tidigare varit tävlad dressyr lätt klass. Sedan felriden i 4 mån. Har nu varit i varierande träning i 4 v. Men är motsträvig till arbete. ( bockar, stegrar, backar) ( Är kontrollerad på klinik ua )
 
Sv: Uppbyggnad av muskler.

Har hon bara "tappat" muskler eller har hon blivit sne också? Tänkte eftersom du säger att hon blivit felriden. Bygga upp muskler är väl ingenting man gör i en handvändning men ta hjälp av en tränare som hjälper dig att hitta rätt övningar till just din häst. Sen kan du slänga i lite lusern i maten också, det hjälper till rätt bra, då det innehåller proteiner.

Hur lång tid det tar är svårt att säga, men några månader i alla fall.
 
Sv: Uppbyggnad av muskler.

Hur lång tid tar det för en häst att bygga tillbaka sina muskler. Har tidigare varit tävlad dressyr lätt klass. Sedan felriden i 4 mån. Har nu varit i varierande träning i 4 v. Men är motsträvig till arbete. ( bockar, stegrar, backar) ( Är kontrollerad på klinik ua )

Hur länge har hästen stått? så länge den stått den tiden får man dubbla för att veta hur lång tid det tar att bugga upp konditon mm på den.;)
tänkt på att skelett, senor & liniment tar ett år innan dem har "återhämtat sig":smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 228
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 801
Senast: Sel
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 459
Senast: Fiorano
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp