Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara för att jag egentligen tentapluggar just nu blev det plötsligt otroligt viktigt att svara i samtliga trådar på Buke hund :D. (Jag har tenta i hästmedicin imorgon klockan 9, och eftersom jag har sån otroligt bra framförhållning kommer det krävas plugg hela natten :angel:)
 
Kan konstatera att jag verkligen dragit till något i ryggen. Nu gör det så ont att jag stundtals ligger och lyfter höften och håller andan. Strålar ner i högerbenet. Bränner både i svanken på höger sida, på ovansidan av knät och i fotleden av någon konstig anledning. Känns nästan som att jag stukat foten, vilket jag verkligen inte har. Det gör ondast i ryggen när jag ligger avslappnat. Det kommer bli svårt att somna :arghh:
 
Kan konstatera att jag verkligen dragit till något i ryggen. Nu gör det så ont att jag stundtals ligger och lyfter höften och håller andan. Strålar ner i högerbenet. Bränner både i svanken på höger sida, på ovansidan av knät och i fotleden av någon konstig anledning. Känns nästan som att jag stukat foten, vilket jag verkligen inte har. Det gör ondast i ryggen när jag ligger avslappnat. Det kommer bli svårt att somna :arghh:
Värme. Typ ett varmt bad. Brukar göra susen! /mvh fd fårklipparen som vet precis hur ryggont känns...
 
Värme. Typ ett varmt bad. Brukar göra susen! /mvh fd fårklipparen som vet precis hur ryggont känns...
Jag önskar att jag hade tillgång till ett badkar, hade SÅ gärna värmt bort det onda. Är dock ute på landet, här har vi 5 min varmvatten och inget badkar i sikte :arghh:

Inte för att jag har ett badkar hemma heller :cry: Jag saknar att ha badkar!
 
Kan konstatera att jag verkligen dragit till något i ryggen. Nu gör det så ont att jag stundtals ligger och lyfter höften och håller andan. Strålar ner i högerbenet. Bränner både i svanken på höger sida, på ovansidan av knät och i fotleden av någon konstig anledning. Känns nästan som att jag stukat foten, vilket jag verkligen inte har. Det gör ondast i ryggen när jag ligger avslappnat. Det kommer bli svårt att somna :arghh:
Om det går ända ned i foten kan det vara diskbråck. Ett tips är att bulla upp med kuddar under vaderna om du ligger på rygg, kudde mellan knäna om du ligger på sidan. Värme är bra som någon sa.
 
PJUH, äntligen är helgens bröllop över :D Det var så himla kul och blev så lyckat, så det känns som att vi rodde det i hamn på ett bra sätt. Det var superroligt att vara värdinna/toastmadame, men herregud så mycket jobb :p
Gårdagen spenderades mest i sårlega eftersom vi inte var hemma förrän halv fyra på natten, men på kvällen fick vi i alla fall klart hundhusgrunden för gjutning :D Idag kommer de och gjuter nya plattan i hundhallen ( :bump: :bump: ) så då passar vi på att gjuta hundhusgrunden också, när vi ändå har betongbilen uppe.
 
PJUH, äntligen är helgens bröllop över :D Det var så himla kul och blev så lyckat, så det känns som att vi rodde det i hamn på ett bra sätt. Det var superroligt att vara värdinna/toastmadame, men herregud så mycket jobb :p
Gårdagen spenderades mest i sårlega eftersom vi inte var hemma förrän halv fyra på natten, men på kvällen fick vi i alla fall klart hundhusgrunden för gjutning :D Idag kommer de och gjuter nya plattan i hundhallen ( :bump: :bump: ) så då passar vi på att gjuta hundhusgrunden också, när vi ändå har betongbilen uppe.
Var i dina krokar i torsdags-fredags men tänkte att du hade fullt upp så återkommer när hundhallen är klar :)
 
Kan han köra om/bli omkörd av andra hundar så vore det ju skitkul. :D Vi hade en domare med som instruktör som berättade att man knappt ser dobbis på dragtävlingar längre.
Skulle nog inte vara så svårt att träna in. ^^
Man ser ju knappt dem över huvud taget så det är inte så konstigt ;) Men de som tävlar brukar det gå bra för
 
Hundskrutten letar jordhål ute men inga andra direkta tecken på att förlossning är på G. Tempen varierar mellan 37,3 och 38 grader (tar den morgon-middag-kväll).

Hon vill INTE att jag går ifrån henne och med tanke på jordhåleletandet vill jag inte ha henne lös ute obevakad, så jag sitter inne och har ganska tråkigt... (men utan att få det viktiga kontorsjobbet gjort, så klart... vadå fakturera?).

Har två långa listor med OK namn, frågan är nu: Ge valpköparna listorna och låta dem komma med önskemål/välja, eller envåldigt besluta vad småglinen ska heta? ;)
 
Hundskrutten letar jordhål ute men inga andra direkta tecken på att förlossning är på G. Tempen varierar mellan 37,3 och 38 grader (tar den morgon-middag-kväll).

Hon vill INTE att jag går ifrån henne och med tanke på jordhåleletandet vill jag inte ha henne lös ute obevakad, så jag sitter inne och har ganska tråkigt... (men utan att få det viktiga kontorsjobbet gjort, så klart... vadå fakturera?).

Har två långa listor med OK namn, frågan är nu: Ge valpköparna listorna och låta dem komma med önskemål/välja, eller envåldigt besluta vad småglinen ska heta? ;)

Jag hade verkligen uppskattat att få se listorna och ge önskemål om vad jag tror skulle passa. Större sannolikhet också att de kanske får behålla eller ha något liknande som tilltalsnamn också, tänker jag. :D
 
Hundskrutten letar jordhål ute men inga andra direkta tecken på att förlossning är på G. Tempen varierar mellan 37,3 och 38 grader (tar den morgon-middag-kväll).

Hon vill INTE att jag går ifrån henne och med tanke på jordhåleletandet vill jag inte ha henne lös ute obevakad, så jag sitter inne och har ganska tråkigt... (men utan att få det viktiga kontorsjobbet gjort, så klart... vadå fakturera?).

Har två långa listor med OK namn, frågan är nu: Ge valpköparna listorna och låta dem komma med önskemål/välja, eller envåldigt besluta vad småglinen ska heta? ;)

Bestäm du, tycker jag. Ha det nöjet, liksom. :D För egen del tycker jag det är kul att se vad uppfödaren har hittat på. (Sen bestämmer jag ändå hemmanamn själv, utan att bry mig om stamtavlenamnet om det inte intresserar mig.) Men machafuko har en poäng såklart, om uppfödaren skulle önska att hunden kallas hemma vad den heter i stamtavlan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
211
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 740
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp