Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv cyklade jag till jobbet hela vintern utan problem. Inga vinterdäck och barmark :)
Vi bor väl inte på samma ställe ;)
Här var December/Januari i vintras.
15326428_10207337500463816_855568811887973952_n.jpg

15492589_10207349967975496_6456396521316383625_n.jpg

15873064_10207535128924404_6454043535036991458_n.jpg

Men ända upp i Mars kom det snö.
17190852_10207962278722882_9007378356271782212_n.jpg
 
Vi bor väl inte på samma ställe ;)
Här var December/Januari i vintras.
15326428_10207337500463816_855568811887973952_n.jpg

15492589_10207349967975496_6456396521316383625_n.jpg

15873064_10207535128924404_6454043535036991458_n.jpg

Men ända upp i Mars kom det snö.
17190852_10207962278722882_9007378356271782212_n.jpg
Nej det gör vi inte. Jag vet att det var mer snö i Täby och Åkersberga än i Sollentuna och centrala Väsby där jag jobbar. Jag kommer att fortsätta att hävda att det fanns snöfria veckor då temperaturen låg en bra bit över 0 för det gjorde det här. Förstår inte ens varför du argumenterar emot? Jag såg på din insta bl.a. att ni hade snö när vi inte hade det.

Jag bor precis bredvid Norrviken och isen va så tunn att du inte kunde ploga skridskobana som vanligt, mer än en kort period.
 
Hade precis ett låångt telefonsamtal med en erfaren uppfödarbekant. Hon berättade mycket intressant om salukis runt om i världen som jag inte haft riktig koll på. Dessutom frågade hon mig om jag hade tips på någon intressant hane till en av hennes tikar. Känns jättekul att få bli inblandad i sådant trots att jag inte är uppfödare. Hon tycker att jag har bra koll och värdesätter verkligen mina åsikter osv :D
 
Nej det gör vi inte. Jag vet att det var mer snö i Täby och Åkersberga än i Sollentuna och centrala Väsby där jag jobbar. Jag kommer att fortsätta att hävda att det fanns snöfria veckor då temperaturen låg en bra bit över 0 för det gjorde det här. Förstår inte ens varför du argumenterar emot? Jag såg på din insta bl.a. att ni hade snö när vi inte hade det.

Jag bor precis bredvid Norrviken och isen va så tunn att du inte kunde ploga skridskobana som vanligt, mer än en kort period.
Alltså, jag förstår inte vad du pratar om?
Vädret där du bor är ju ointressant för huruvida klubben där jag bor behöver ta in hinder pga snö och is? :confused:
 
Alltså, jag förstår inte vad du pratar om?
Vädret där du bor är ju ointressant för huruvida klubben där jag bor behöver ta in hinder pga snö och is? :confused:
Men lägg ner nu. Jag skrev att jag tycker att det är positivt att Väsby BK har hindrena ute året runt eftersom det finns perioder på vintern då jag gärna kör agility när vädret tillåter och undrade om de andra två klubbarna gjorde så. Du skrev att dtbk tar in sina hinder på vintern pga skaderisk och jag skrev med glimten i ögat att vi ändå har så varma vintrar nu. Sen började du argumentera om själva vintern och där har vi olika upplevelser om Stockholm hade en snörik vinter eller ej.
Jag får välja Väsby bk helt enkelt när det är dags, för jag tränar gärna utomhus när vädret tillåter och det inte finns halkrisk. :)
 
Men lägg ner nu. Jag skrev att jag tycker att det är positivt att Väsby BK har hindrena ute året runt eftersom det finns perioder på vintern då jag gärna kör agility när vädret tillåter och undrade om de andra två klubbarna gjorde så. Du skrev att dtbk tar in sina hinder på vintern pga skaderisk och jag skrev med glimten i ögat att vi ändå har så varma vintrar nu. Sen började du argumentera om själva vintern och där har vi olika upplevelser om Stockholm hade en snörik vinter eller ej.
Jag får välja Väsby bk helt enkelt när det är dags. :)
Min stallhistoria var också lättsamt berättad. Med smiley och allt.
Fast om du nu visste att vi bor på olika ställen, (vilket inte jag gjorde) och att det är kallare och blir mer snö där jag bor, varför fortsatte du snacka som att vi bor på samma ställe tills jag antog att vi inte gjorde det? :confused:
 
Vad är din plan att göra med kooikern? Vad kräver de och vad är deras främst användningsområde idag? :)
Jag har ju tvååriga Fenna hemma och jag skulle säga Kooikern i sig är en aktiv "sällskapshund", ingen brukshund men man får absolut inte glömma att Kooikern behöver jobba om man vill undvika oönskade beteenden.
I hemlandet används fortfarande vissa linjer/hundar inom lockjackt (för märkning av fåglar idag) i hemlandet samt som gårdshundar. Utanför hemlandet är dom dock mest populära inom agility, freestyle och olika typer av nosarbeten.
Mitt tips är att dom tar GOD tid på sig att läsa på om rasen, träffa flera individer och prata med flera uppfödare och ägare för att få en så bra uppfattning som möjligt av rasen och lära sig att hitta möjliga skillnader mellan vissa linjer eftersom det är en otroligt speciell ras.

Jag själv tränar/tävlar lydnad, freestyle och agility (och är aktiva i flera sporter) med Fenna, tyvärr har vi inte lyckats tävla så mycket tack vare min prestationsångest men vi satsar mot toppen när jag har lärt mig att allt inte behöver vara perfekt. :D
 
Så sjukt förvirrad. Det inte lätt att vara jag O_o

Nu går jag och gosar ned mig med Tinja och Benji och kollar på Lilo och Stitch istället :D
 
Min stallhistoria var också lättsamt berättad. Med smiley och allt.
Fast om du nu visste att vi bor på olika ställen, (vilket inte jag gjorde) och att det är kallare och blir mer snö där jag bor, varför fortsatte du snacka som att vi bor på samma ställe tills jag antog att vi inte gjorde det? :confused:
Därför att jag inte kom ihåg det förrän du postade dina bilder, då fick jag en minnescue.
Kan vi släppa det här nu?
 
Jag ringde och pratade lite med Ammos uppfödare igår och planerade in ett besök i september. Vi är så bra på att snacka skit ihop och så får man så bra tips. ^_^ Fördelen är ju med att hon kan Ammos linjer utan och innan så hon vet ofta vad vissa beteenden beror på utan att se dem sas. Mycket praktiskt.
 
Ugh. Min axel håller på och gör ont och knakar. Inte jättekul.

Jag passade Benji igår. Alltså älsklingarna :love: De får ett sånt otroligt utbyte av varandra, kan ligga och munhuggas, brottas, nagga på varandra, för att sen somna på varandra. :heart
Gör ju dock att jag blir ännu mer sugen på en till hund. :cautious: Men universum verkar ju inte hålla med om att jag ska ha en till.
 
LC-tävling uppe i norr idag, och vi är inte där... Om jag räknat rätt så är det lugnt, även om tiken som ligger närmast Ebrah på årslistan vinner, så kommer hon inte få tillräckligt med poäng för att gå om Ebrah. Lite knepigare kan det bli på senare tävlingar där det är fler anmälda hundar (ju fler hundar någon vinner över, desto mer poäng till årslistan). Huh. Önskar att säsongen kunde ta slut nu så att det kunde vara klart med vilka som ska till EM osv :p
 
La ett spår till Tinja för ett tag sedan. Näringsspår, för att fokusera på hela konceptet med att hon bara kommer framåt om nosen är i marken, och att det lönar sig att ha nosen i marken.

Det gick bra! Det blev en tydlig förbättring under spårets gång. I början tog hon upp huvudet typ varje meter, i slutet tuffade hon på mycket mer fokuserat med nosen i backen. Så det här ska vi fortsätta med tills hon verkligen fattat konceptet.

I övriga nyheter har jag dragit till ryggen. Så nu har jag ont i halva svanken, vilket drar ner i höger ben. Känns sådär halvkul.

Men skönt att man är på landet iallafall. Ska ut och fota sen i kvällssolen :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
212
Senast: em76
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 693
Senast: orkide
·
  • Låst
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
178 750
Senast: Ninnurur
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp