Uppdatering av moderlösa kattungar

Bailey98

Trådstartare
Dom 4 små kattungarna växer o frodas. Dom är otroligt goa o keliga. Vi har 3 snälla kastrerade hankatter som leker, bär o tvättar dem. Som sagt så vet jag inte exakta åldern men tippar på 4 veckor. Här hemma har vi redan lite ångest för när det är dags för dem att flytta.
Jag undrar om dessa ungar kan flytta tidigare eftersom dom inte har nån mamma eller om man ska hålla dem till dem är 12 veckor.
Skulle vilja behålla allihopa men det är ju omöjligt.
 
Sv: Uppdatering av moderlösa kattungar

Absolut ska ni behålla dem tills de är minst 12 veckor. Det är möjligt att de behöver mer tid iom att de inte har nån mamma.
Dina hankatter verkar göra en strålande insats i ungarnas uppfostran.

Har du inga bilder att visa?
 
Sv: Uppdatering av moderlösa kattungar

Jag har precis varit i kontakt med djurskyddsinspektören om detta och hon sa att eftersom kattmamman inte finns och inte heller någon uppfödare får kattungarna flytta när som helst. Däremot sa hon (och jag håller med) att det är olämpligt att ungarna flyttar så länge de handmatas.

Min åsikt är att kattungarna bör få stanna hos dig tills de är 12 veckor, detta för att minska risken för att de ska utveckla beteendestörningar.

Kolla även med en veterinär om du bör vaccinera dem redan vid 6 veckors ålder då de inte får några antikroppar från mamman.
 
Sv: Uppdatering av moderlösa kattungar

Ja mina hankatter imponerar stort kan jag säga. Vi kommer att behålla dem minst 12 veckor. Ska försöka få in lite bilder på de små charmtrollen.
 
Sv: Uppdatering av moderlösa kattungar

Jag skulle låta dem stanna minst 12 veckor, dina hankatter kan ju vara mamma till dem :laugh: så de (förhoppningsvis) inte får beteendestörningar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 036
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Har 2 kastrerade hankatter som blir 6 respektive 9 år i år. Förhoppningsvis har båda många fina år framför sig men jag börjar ändå...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Det här är förstås en lång historia som jag ämnar att korta ned så mkt det går. Jag blev gravid med en man som var ca 10 år äldre än mig...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 028
Senast: Guldaskig
·
Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 019
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp