Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag träffade faktiskt en ganska trevlig Jack Russel häromdagen i en hundrastgård vid vattnet. Trevlig på det sättet att den helt enkelt bara kollade av de andra hundarna för att sedan leka med sin ägare. Inte ett skall från den tösen. Ovanligt trevligt exemplar :D

Dock kom det senare in två muskelhundar som inte kunde bete sig alls, som vanligt.. Bara sprang runt och försökte egga upp alla andra hundarna, och tillslut gav de sig halvt på varandra istället. Som tur var stannade inte de så länge :cautious:

Visst finns det trevliga JRT, men jag har haft en enorm otur med de flesta jag har träffat. Tror folk inte förstår att det är en tuff hund och ingen liten söt minihund.

Stora muskelhundar som inte kan bära sig åt är inget nytt heller, men känner en som är helt underbar!

Jag är så glad att det häromkring finns massor av rastgårdar, så att det inte behöver bli någon "mötesplats" om folk inte vill... Minns när jag var mitt inne i Sthlm och en miljard hundar av olika storlek försökte samsas i en liten inhägnad ruta. Det verkade visserligen gå bra då, men hundarna hade ju inget utrymme att direkt busa och hade det blivit bråk så skulle det lätt kunnat bli kaosartat..

Vi har tre och en halv (en är indelad i två), men alla ska tvunget in med sin hund i en och samma ändå. :meh:

Har hört om hundrastgårdarna i Stockholm från en vän och att de är visst tråkiga och helt kaosartade.

Det finns många konstiga hundägare i byn, lite fler exempel på saker jag har varit med om just med hundrastgårdar:

1) Någon skulle in med sin gamla hund. Hade med sig en leksak och Håkon som var valp, tillsammans med en annan valp, ville ju också leka! Det blev en massa skränande och bortknuffande utav valparna. De skulle visst träna något? Vi frågade varför de inte åkte till en annan hundrastgård för att träna vad hen nu gjorde, men där fick man inget svar tillbaka.

2) Jag och Håkon är i en hundrastgård som ligger nära en skjutbana. Sen han var valp har vi åkt dit, och han reagerar noll på skott. Oerhört trygg och är helt inne i sitt nosande. :up: Underbart!

Skotten smäller i närheten. En bil kör upp på parkeringen och man hör hur åtminstone en hund ylar och skäller som en tok inne i bilen. Ägaren går ut ur bilen. Jag går upp till staketet. De frågar mig när jag är färdig, för de har en skotträdd hund och de vill visst in så snabbt som möjligt? :confused: Hunden gapar vidare av ångest. Rundar upp det snabbt och går hem. Varför de inte åkte till en av de andra hundrastgårdarna istället förstår jag inte.

Hundägande är så spännande i den här byn. :banana:
 
Är inte säker på att jag vill veta vad min hund nyss gjorde under verandan,grävde,puttade över med nosen, skakade vad det nu var, rullade på det,puttade över med nosen och sen kissade på det :eek: då frågade jag vad hon gjorde ,hon rullade en runda till o gick sen .
Är helt säker på att det var något snusk hon tidigare grävt ner.:yuck:
 
Är inte säker på att jag vill veta vad min hund nyss gjorde under verandan,grävde,puttade över med nosen, skakade vad det nu var, rullade på det,puttade över med nosen och sen kissade på det :eek: då frågade jag vad hon gjorde ,hon rullade en runda till o gick sen .
Är helt säker på att det var något snusk hon tidigare grävt ner.:yuck:
Ut och gräv upp och fota med dig nu ;)
 
Jag sitter i soffan hemma som hundvakt medan kompisen är ute med sin kille. Hon har tre hundar och jag kan inte dölja hur FÖRBASKAT HUNDSUGEN JAG ÄR. Har varit utan hund i ett par år nu, bara varit med och tränat lite med andra, lånat en hund att gå ut med här, springa med en där.. Jag vill ha min egen flock NU. Har hittat ett par kennlar som jag ska maila.. Kommer plugga distans nu ett tag framöver, ekonomin och tiden känns bra.. Hm, kanske jag kan hoppa in i 2017 tråden..
 
Underbar dag i Stockholms innerstad idag. Mötte upp med en kompis på Hötorget för att kolla på ett par stövlar i Häst- och Hundbutiken. Promenerade sedan genom humlegården bort till Karlaplan för att luncha på en Indisk Restaurang som välkomnade hundar i en egen hundlounge (som faktiskt var den finaste delen av restaurangen).
Hundarna fick vatten och vi fick en god lunch.
Sedan promenerade vi till Nobelparken och längs djurgårdskanalen över till Djurgården för en lång runda där.
Hundarna fick springa lösa nästan hela biten, Winzi passade på att bada också.
Tillbaka med en smockfull spårväg till Kungsträdgården och sedan tog vi skydd inne på NK en stund pga hagelstorm utanför.
Fika inne på ett kafé i Gallerian där hundarna fick en tupplur i soffan.
Sedan blev det promenad till Rosenbad och genom Gamla Stan för att åka hem via Slussen.
Jag och vännen var på pokemonjakt hela dagen så blev en hel del små omvägar.
Så stolt över mina duktiga hundar som hänger på jättebra, sköter sig lugnt och sansat i folkträngsel och ligger lugnt på restaurang trots hundar bredvid.
Nu sitter vi på bussen hem! Vovvarna kommer sova gott i natt :heart
 
Sista dygnet ensam med monstren är till enda! Och det är nog för väl, för mattes psyke börjar känna sig lite till tuffsat efter alla deras påhitt:laugh:
Men det har gått långt över förväntan! Och vi har kommit in i en ganska bra rutin nu mot slutet.
Har även under denna veckan blivit införstådd med hur trångt det blir i en 90 säng med två 30 kg jyckar som envist ska sova tätt intill:D
 
Tinja kräktes nu på morgonen. Vettefasen vad hon fått i sig, men det såg nästan ut som att hon tuggat i sig en tygbit som snott ihop sig.

Hon mår bra iallafall. Men kul uppvaknande med en hund som hulkar..
 
Ett stycke nybadad hoffimoff :D

13879247_10207027043901496_263013928123116725_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Trassel12
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: _Elly_
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp