Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jösses vad hon gapade och tjöt :nailbiting: Tassen svullnade rätt rejält efter en stund, men nu har det börjat gå ner. Lite svullet än, men nu kan hon gå normalt igen. Puh jag orkar inte mer knasigheter:o
När jag var borta i Kroatien hade Tinja kommit inrusandes in i huset på landet, ålat sig runt mammas och pappas ben och varit väldigt orolig, även Benji rusade in kort efter, upprörd han med.

Tinja visade sig ha fem stycken slöa getingar krypandes i pälsen, varav en var på väg in i örat :eek:
 
Skithundar! Aysu fick för sig att vakta min(!) mat när jag tänkte äta i sängen nu. Säkert för att hon löper och är småfjantig, men ja... Ebrah är dock stor nog att inte tolerera dumheter från Aysu så jäklar vilket liv det blev.. Det var inte något allvarligt, det gick inte hål på någon eller så, men det var inte helt kul att ha två uppretade hundar på sig. Sa åt Aysu att lägga sig, då låg hon och blängde på mig som om jag var elakast i världen. Får hålla lite extra koll runt mat nu när Aysu löper. Hon har ju inte betett sig såhär tidigare men å andra sidan har hon aldrig varit äldst och löptik förut någon gång heller.
 
Tater blev ocksa stucken av nagot i gar. Jag misstanker ett bi da det ar torrt som bara den har, vi har inte haft regn pa snart tva manader nu, (och vi bor i regnskogs klimat:crazy:) och bina ar torstiga och hungriga och finns overallt. Han svallde upp over ena ogat och sa ut som en riktig slagskampe:p men nar han var jatte pigg och som vanligt for ovrigt oroade jag mig inte sarskilt och i dag ar det battre. Jag kan dock tala om att mina tre bi stick fran helgen:rage: fortfarande gor ont, sa han ar en riktig liten kampe.

I dag har han nastan lart sig sitt och ligg. Ett par dagar till sa sitter det.:love:
 
När jag var borta i Kroatien hade Tinja kommit inrusandes in i huset på landet, ålat sig runt mammas och pappas ben och varit väldigt orolig, även Benji rusade in kort efter, upprörd han med.

Tinja visade sig ha fem stycken slöa getingar krypandes i pälsen, varav en var på väg in i örat :eek:
Huh - attans getingar :arghh: Jag har massor nu som kravlar omkring eller lågflyger här.
 
Tater blev ocksa stucken av nagot i gar. Jag misstanker ett bi da det ar torrt som bara den har, vi har inte haft regn pa snart tva manader nu, (och vi bor i regnskogs klimat:crazy:) och bina ar torstiga och hungriga och finns overallt. Han svallde upp over ena ogat och sa ut som en riktig slagskampe:p men nar han var jatte pigg och som vanligt for ovrigt oroade jag mig inte sarskilt och i dag ar det battre. Jag kan dock tala om att mina tre bi stick fran helgen:rage: fortfarande gor ont, sa han ar en riktig liten kampe.

I dag har han nastan lart sig sitt och ligg. Ett par dagar till sa sitter det.:love:
Är det mallen?
 
Nu är jag skitledsen - det var inte alls en tå som bråkade på Polly som jag trodde, utan hon har pajjat en sena i bogen :( Operation nästa måndag. Ser fram mot en väldigt lång och trist sensommar, där jag ska försöka hålla en superaktiv hund still :cautious: och sen en höst där hon ska vara lugn och troligtvis även rehabas. Känns sisådär lagom kul när hon även i halvsövt tillstånd försöker busa med sina valpar :banghead: och en av dom ska vara kvar här.

Nu lagt undan varendaste boll i huset, för Polly kommer försöka hämta och vilja leka - det är hennes bästa belöning och det lär dröja länge innan hon får använda en boll alls :(
Fy tusan vad ledsamt! :( Håller tummarna för att ni åtminstone får lite flyt med läkning och rehabilitering så hon blir bra igen snart.
 
Selade på Chess och tog en springtur igår :D Hon fattade inte alls vad jag ville från början utan tyckte mest matte var hur knäpp som helst och lite läskig när jag försökte få henne att springa före mig haha! Hon springer eller går alltid väldigt nära, antingen framför eller bredvid. Nu blev det något helt annat och det krävdes en massa pepp innan jag fick henne att springa på framför och tillslut var kopplet sträckt i alla fall :p Det var en bra första gång så nu får vi träna på så ska hon nog fatta att hon ska dra sen. Det var knepigt att inte få gå och nosa i dikena som vanligt vid promenader, men efter några ggr kopplar hon förhoppningsvis selen och midjebältet till arbete och inte promenad :)
Hon sov som en stock resten av kvällen :D
 
Usch, en av Professorns bästa hundkompisar finns inte mer :cry:
Hon var en gammal (10+) och jättesnäll jämthundstik, hans första kompis och han avgudade henne. Han kommer ju inte sakna henne men gör ju lite ont i hjärtat på mig ändå. Hon var så himla rolig och blev alldeles sådär valpig runt Professorn. Man kunde definitivt inte se hennes ålder så fort de fick lalla runt.
Hon hade inget lätt liv den damen. Hon ägdes av grannens hemska föräldrar och hos dem bodde hon i en rakt av farlig hundgård och de hade ingen koll på nånting som ens kommer i närheten av godkänt hundägande (ja jag har försökt få dem att anmäla men det hände nog inget på den fronten tyvärr).
Turligt nog hade grannen tiken hemma hos sig mesta delen av tiden senaste två åren eller så och hon mådde gott där. De har hela tiden försökt få ta över henne helt eftersom föräldrarna inte brydde sig om henne men blivit nekade. "Det är ju våran hund." :banghead:
Häromdagen så skulle grannen iväg på nåt event och då hämtar föräldrarna hunden i smyg och avlivar henne :confused: :eek: :yuck:
Sen får grannen veta det i efterhand, bara sådär. "Nu har vi avlivad din bästa kompis för vi ville inte ha henne mer". Fyfan. :turd:

Men gud?! :eek: Näe, fyfan vilka hemska människor det finns. Blir illamående.
 
Någon här som har tips på ett bra högenergi torrfoder? Känns som att han inte står sig så bra på brit care längre. Ger även mush vaisto svart och grå påse men det är snordyrt att bara ge det.
 
Någon här som har tips på ett bra högenergi torrfoder? Känns som att han inte står sig så bra på brit care längre. Ger även mush vaisto svart och grå påse men det är snordyrt att bara ge det.

Vi har precis börjat ge Sam's Field 4300, som komplement till det just nu lite för fettfattiga färskfodret.
 
Fick precis frågan om jag vet någon som vill ha äldre vinthund... Åter igen "bevis" på att de sällan hamnar på annons utan går till någon som känner någon osv. Nu sitter jag bara och funderar på om jag känner någon som skulle kunna ta hunden. Har en bekanting som kanske kan, men det är osäkert.. Känns så frustrerande att inte kunna hjälpa till ordentligt. Just i det här fallet hade jag velat trolla fram någon bara "pang bom" på en gång och så hade det varit löst.
 
Vi tog en tidigt promenad i skogen imorse, och träffade på ett rådjur som hoppade ut några meter framför oss. Som tur var såg inte yngstingen då han var upptagen med att lukta på en stubbe just då, men blev så stolt över labradoren som bara nyfiket tittade på rådjuret men stod lugnt kvar i kopplet.
 
Man kanske borde ha en tråd "galna saker som man hör och vad som händer i en hundrastgård". :cautious:

Låter kanske som förutfattade meningar om denna rasen, men jag kan tyvärr bara räkna på en hand där jack russel terriers inte är argsinta och hugger efter allt.

Var i hundrastgården och helt plötsligt dyker någon upp med sin jack russel-tik och övertygade mig om att det skulle gå så bra om hon släpptes in. Jaha, ok, vi testar.

Idiotisk idé. :banghead:

Tiken går direkt på och ska hugga och nafsa efter min grabb. Själv bryr sig inte min så värst mycket om främmande hundar så han försöker komma undan med att nosa runt på egen hand, men det hjälper inte direkt. Ägaren säger att det är såååå normalt och hen kan hundar osv. låt dom reda ut det. Håkon ignorerar ett bra tag men tillslut lägger han tassen på att nu är det nog. Tiken fortsätter. Ännu en gång säger Håkon ifrån, och då verkar tiken bli helt RASANDE. Jag har aldrig sett något liknande ifrån en tik. :eek:

Okej, då får jag nog. Går iväg med grabben med tiken efter hack i häl och lämnar hundrastgården.

Och folk undrar varför man sällan vill att sina hundar ska få hälsa. :meh:
 
Man kanske borde ha en tråd "galna saker som man hör och vad som händer i en hundrastgård". :cautious:

Låter kanske som förutfattade meningar om denna rasen, men jag kan tyvärr bara räkna på en hand där jack russel terriers inte är argsinta och hugger efter allt.

Var i hundrastgården och helt plötsligt dyker någon upp med sin jack russel-tik och övertygade mig om att det skulle gå så bra om hon släpptes in. Jaha, ok, vi testar.

Idiotisk idé. :banghead:

Tiken går direkt på och ska hugga och nafsa efter min grabb. Själv bryr sig inte min så värst mycket om främmande hundar så han försöker komma undan med att nosa runt på egen hand, men det hjälper inte direkt. Ägaren säger att det är såååå normalt och hen kan hundar osv. låt dom reda ut det. Håkon ignorerar ett bra tag men tillslut lägger han tassen på att nu är det nog. Tiken fortsätter. Ännu en gång säger Håkon ifrån, och då verkar tiken bli helt RASANDE. Jag har aldrig sett något liknande ifrån en tik. :eek:

Okej, då får jag nog. Går iväg med grabben med tiken efter hack i häl och lämnar hundrastgården.

Och folk undrar varför man sällan vill att sina hundar ska få hälsa. :meh:
Jag träffade faktiskt en ganska trevlig Jack Russel häromdagen i en hundrastgård vid vattnet. Trevlig på det sättet att den helt enkelt bara kollade av de andra hundarna för att sedan leka med sin ägare. Inte ett skall från den tösen. Ovanligt trevligt exemplar :D

Dock kom det senare in två muskelhundar som inte kunde bete sig alls, som vanligt.. Bara sprang runt och försökte egga upp alla andra hundarna, och tillslut gav de sig halvt på varandra istället. Som tur var stannade inte de så länge :cautious:
 
Man kanske borde ha en tråd "galna saker som man hör och vad som händer i en hundrastgård". :cautious:

Låter kanske som förutfattade meningar om denna rasen, men jag kan tyvärr bara räkna på en hand där jack russel terriers inte är argsinta och hugger efter allt.

Var i hundrastgården och helt plötsligt dyker någon upp med sin jack russel-tik och övertygade mig om att det skulle gå så bra om hon släpptes in. Jaha, ok, vi testar.

Idiotisk idé. :banghead:

Tiken går direkt på och ska hugga och nafsa efter min grabb. Själv bryr sig inte min så värst mycket om främmande hundar så han försöker komma undan med att nosa runt på egen hand, men det hjälper inte direkt. Ägaren säger att det är såååå normalt och hen kan hundar osv. låt dom reda ut det. Håkon ignorerar ett bra tag men tillslut lägger han tassen på att nu är det nog. Tiken fortsätter. Ännu en gång säger Håkon ifrån, och då verkar tiken bli helt RASANDE. Jag har aldrig sett något liknande ifrån en tik. :eek:

Okej, då får jag nog. Går iväg med grabben med tiken efter hack i häl och lämnar hundrastgården.

Och folk undrar varför man sällan vill att sina hundar ska få hälsa. :meh:
Jag är så glad att det häromkring finns massor av rastgårdar, så att det inte behöver bli någon "mötesplats" om folk inte vill... Minns när jag var mitt inne i Sthlm och en miljard hundar av olika storlek försökte samsas i en liten inhägnad ruta. Det verkade visserligen gå bra då, men hundarna hade ju inget utrymme att direkt busa och hade det blivit bråk så skulle det lätt kunnat bli kaosartat..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Trassel12
·
Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 361
Senast: _Elly_
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
686
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp