Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
ÅÅH, jag är så valpsjuk!! Har hittat en aussie-kennel som verkar så bra! Jag har redan bestämt att min nästa hund ska bli en ren aussie, från en bra uppfödare - kosta vad det kosta vill!! Kommer dock bli en hund emellan, husse ska ju få ha en egen också :) Så det lutar mot en till omplacering, av den lite stabilare sorten. Alice behöver en trygg kompis i livet.
 
@Red_Chili Ja det är klart! Bara jag som bor helt isolerad på vischan, inget läskigt folk ute här inte :D Ja jag och Alice brukar ta en runda mellan 05.30-06.30, helt fantastiskt ute då!!

Jag brukar känna mig trygg ute, men igår såg jag flera gäng som såg småläskiga ut, såg en person ligga i ett dike (men några kom dit och kollade till honom väldigt snabbt) osv. Och det var bara torsdagskväll. Men då gick jag inte i mitt vanliga, lugna område heller utan mer mot centrum till. I mitt vanliga område finns det nämligen en hel del harar, och jag orkar inte börja trassla runt dem med hundvaktshund också, det blir för mycket :p
 
ÅÅH, jag är så valpsjuk!! Har hittat en aussie-kennel som verkar så bra! Jag har redan bestämt att min nästa hund ska bli en ren aussie, från en bra uppfödare - kosta vad det kosta vill!! Kommer dock bli en hund emellan, husse ska ju få ha en egen också :) Så det lutar mot en till omplacering, av den lite stabilare sorten. Alice behöver en trygg kompis i livet.

Du är inte ensam :D Eller ja, jag är inte valpsugen egentligen, däremot sugen på att skaffa en till. Har tänkt på det ett bra tag men skjutit de tankarna åt sidan eftersom jag absolut inte har möjlighet att köpa någon just nu. Och så fick jag höra att en tik jag gillar skulle vilja flytta till nytt hem. Inget akut så från ägarnas sida, det går ingen nöd på hunden men hon trivs inte riktigt i flocken hemma. Ägarna bara "råkade" nämna det för mig och sa att jag ju borde ha en till... BWAH. Jag KAN inte. Jag hatar det.
 
Varför kan du inte?
Jag är egentligen inte så sugen på valp i sig, de är så mycket jobb (:angel:) men jag vill ha en hund som bara har växt upp hos mig, så då blir det ju valp. En red merle :love:

Vi kan inte heller ta en till just nu, även om Alice verkligen behöver en och vi vill! (Har haft ögonen på en rottis som låter jättebra) Men husse står utan jobb om en månad.. Hoppas att han få ett nytt illa kvickt!
 
Hos oss har det faktiskt hållt sig svalt idag så jag och Ciro har tränat lite agility.
Går la sådär.. Tunneln älskar han och springer gärna in och ut självmant i, men hinderna... Jag har ju en liten pinnfantast om man säger så och att hinderbommarna är till för att hoppa över finns inte på kartan. Roligare att springa och hämta och sedan lägga sig och tugga på. När jag vände mig om såg jag en svart liten hund smyga förbi, med pinnen i munnen... Några gånger till sen håller jag mig till spårträning..
Har du testat utan pinnarna? Lär henne springa mellan hinderstöd och låt henne gå igång på agility såpass att hon inte har tid att plocka pinnar?

@Red_Chili jag har funderat på att göra nåt liknande (och även träna agility kl 4 :p) men är för trött för att ha kommit mig för.

Kl
Fick ett litet ryck och körde lite klickerpass med båda hundarna tidigare med fokus på rally resp lydnad. Sen blev jag nervös inför söndagens tävling och har dubbelkollat både plats och att jag inte är den enda med 'fel" ras (rasspecial för annan ras).
 
Varför kan du inte?
Jag är egentligen inte så sugen på valp i sig, de är så mycket jobb (:angel:) men jag vill ha en hund som bara har växt upp hos mig, så då blir det ju valp. En red merle :love:

Vi kan inte heller ta en till just nu, även om Alice verkligen behöver en och vi vill! (Har haft ögonen på en rottis som låter jättebra) Men husse står utan jobb om en månad.. Hoppas att han få ett nytt illa kvickt!

Pengabrist :( Är arbetslös nu och ekonomin räcker helt enkelt inte till då. Men ja, när jag väl fått ett jobb och har en bra lösning för hur det ska fungera med hundar under arbetstiden, då ska jag hålla ögonen öppna efter en till ;)
 
@Emuliiaa Skönt med semester!! Var i Skåne håller ni till? Tänkte på ev badplats :)

Ja verkligen! Vi ska dock flytta på söndag så lär bli fullt upp ändå :D
Vi bor i svedala, utanför malmö. Jag har inte riktigt koll på var man kan bada med hunden här (är inföding ;)), men svärföräldrarna har varit med sina någonstans så ska kolla upp det! Sen finns det nog i malmö också, ute på ribban i västra hamnen :)

Kom på! Vi var hos min tjejkompis i Trelleborg häromdagen, hon bor precis nere vid havet och där hade dom också en bit på stranden där hundar var tillåtet så där badade vi :-)
 
Senast ändrad:
Jösses vilken dag. Började med att jag försov mig och fick ta långpromenaden när det var varmt. Hundvaktshunden tyckte att det var lite jobbigt, men vi gick mestadels i skog, så det var rätt ok ändå.

Sedan åkte vi ut till årets största salukiutställning som hålls här i närheten, tänkt som miljöträning till Aysu och uppfödaren var otroligt nyfiken på att se både Aysu och Karim nu då hon inte träffat någon av dem sen de omplacerades (och båda var feta då :p ). Där passade jag på att springa ett varv i en tom ring med Aysu och sedan saknades det handler till tävlan om "bästa rörelser", så där fick jag ställa Aysus mor Fein. Vad som var ett planerat snabbesök blev ca 4 timmar där. Nu sover hundarna och jag ska snart njuta av en god glass :D
 
Åh vad roligt @Red_Chili ! Och kul att du fick ställa Fein! Hur gick det för er?

Kl
Har fått svar från valltränaren. Hon verkar klok. Hon skrev att om vi hittar ett vallintresse i Alice så vore det ju bra om hon kunde så utlopp för det, dvs att jag har tillgång till får. Vilket jag ju inte har.. Vet ingen som har får..
Och det känns ju skit.
Någon i Trelleborgsområdet som har får över? :p
 
Vi har också varit på utställning i dag, perfekt miljö- och passivitetsträning för Billy. Och perfekt toleransträning för Ivan. :)

Vi var där i tre timmar, hann med att chilla, hälsa på och brottas med kusiner och halvsyskon och favoriter, handla lite bland utställarna och bada i dammen som fanns på utställningsområdet (!!). Så underbart med skön svalka.

Jag hittade dock varken leksaken eller selarna jag var ute efter, så det får bli lite nätshopping i morgon.
 
Fått två hundrelaterade mail idag ju! Fått svar från hundcoachen jag kontaktat också! Han ville "hemskt gärna" (citat) träffa mig och Alice! Jag har en himla bra känsla ang honom. Han har själv en omplacering och en rescue och av vad jag har läst så verkar det som att Alice är en blandning av hans hundar. Så det kan nog blir riktigt bra. Hoppas det.
 
Ibland undrar jag hur snabbt det egentligen går mellan upptäckt och reaktion på min ena hund - en millisekund och helst som hon ofta missar det där med att tänka till däremellan:D

Imorse när vi gick ut, så la Mini helt plötsligt upp ett illtjut (jag-vill-döda-katten-tjut, eller åtminstone klå upp den lite) och kastade sig framåt i kopplet och nöp till.......i en trådmopp som låg slängd ute:banana: hon gick sen direkt vidare som om ingenting hade hänt :angel:
 
@GardenAngel, vad domarna tyckte vet jag inte, de utsåg en vinnare och resten blev det "hejdå" till (och Fein vann inte :p). Däremot fick jag jättemycket beröm från uppfödaren och bekanta som tyckte att Fein visade sig finare än vanligt med mig :D Det var väldigt kul att höra, för vanligtvis tuffar hon på som ett oglamoröst ånglok i utställningsringen ;) Hoppas lite på att få möjlighet att ställa henne i "riktig" klass någon gång, det hade kunnat bli kul.
 
Nu har hundvaktshunden åkt hem :( Tur att han har det jättebra med sin matte, för jag hann inte mer än komma innanför lägenhetsdörren innan jag började sakna honom.
 
Jag har börjat med kontaktövningar och att han ska stilla och ligga och det funkar jätte bra med Balder på 17 veckor. Han gör stora framsteg varje dag. Svansen viftar som bara den, han tycker det är kul.

Buster min strax över året kille går också framåt och vi närmar oss för varje träning målet att kunna tävla lydnadsklass ett till hösten.

Funderar dock på att ta privatlektioner med Buster för att utvecklas ännu mer. Både jag och Buster vill lära oss mer och tja jag är inte den mest kunniga inom lydnaden så lite hjälp på traven hade nog inte varit fel.
 
Det tänkte jag också göra under hösten :)

Kl
Tävling idag, gick dåligt. Börjar bli less på att allt inte bara kan stämma samtidigt nån gång.
Och så blir jag sur på mig själv för att jag påverkas av att alla andra verkar ha så lätt att lyckas.
Framsteg gör vi i alla fall. Bara hennes sätt att bete sig och slappna av på de 2 senaste tävlingarna är milsvid skillnad jämfört med ett par månader sen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
462
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp