Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.

Askur

Trådstartare
Finns det en sådan här tråd? Isåfall finns det en nu. :bow:
Dela gärna med er utav eran vardag med era hundar. Vad ni har gjort idag, vad ni planerar att göra, har ni köpt något roligt på sistone som ni kan tipsa om? Dela med er! :)

Jag kan introducera det hela med att jag och mitt hjärta har tillbringat några timmar vid sjön. Sjön vi har hos oss ligger halvt kuperad i skog så det är så himla svalt och skönt där.. :love: Vi båda är lika känsliga för värmen så att spendera dom värsta värmeböljande timmarna där var helt underbart. För övrigt har jag börjat smörja hans torra trampdynor igen. Köpte en ny tassalva på börjes men den är totalt värdelös så det får bli att köpa en annan imorgon. :mad:
 
Vi tog det lugnt på dagen och för en stund sedan kom vi in från sen långpromenad. Idag är jag glad åt att Aysu inte var rädd för de icke-lugna barnen vi mötte i trapphuset (hon var rädd för alla barn när hon kom till mig, nu bara stökiga barn som kommer nära). Kvällen har jag annars ägnat åt att studsa runt med ett stort smajl eftersom jag tänkt på att vi får finbesök imorgon av Wahidahs fantastiska bror som jag inte träffat på evigheter. Senast var när jag hjälpte till när han skulle flytta till nytt hem, så det ska bli spännande att se hur han är nu och hur han mår :)
 
Aysu, uttalas det "Åssy", alltså Ozzy Osbourne? :) Funderar nämligen lite på namn till eventuella nykomlingen i vår/sommar. :angel: @Red_Chili
 
Aysu, uttalas det "Åssy", alltså Ozzy Osbourne? :) Funderar nämligen lite på namn till eventuella nykomlingen i vår/sommar. :angel: @Red_Chili

Nope, mer "Ajsu" ;) Persiskt namn, om jag inte minns fel. Men det är ett ganska praktiskt namn, om inte annat för att jag ofta kan säga "Ajs" till henne när jag ropar eller så. :p (Sedan kallas hon ofta "ploppiplopp" också...)
 
Jaha okej! Haha det är kul det där med smeknamn. ;)
Jag tror ärlig talat att min vovve får nya smeknamn varje dag. Föresten, är det bara jag som pratar med min hund som om att han vore en 3 månaders bebis? Haha. :D Jag är nog världens töntigaste hund-mamma.
 
Vad
Nope, mer "Ajsu" ;) Persiskt namn, om jag inte minns fel. Men det är ett ganska praktiskt namn, om inte annat för att jag ofta kan säga "Ajs" till henne när jag ropar eller så. :p (Sedan kallas hon ofta "ploppiplopp" också...)
vad är egentligen grejen med att ta bort sista bokstaven på hundarnas namn? :p jag gör likadant, blir ofta Sigg och Stoj, särskilt vid inkallning etc
 
Vad

vad är egentligen grejen med att ta bort sista bokstaven på hundarnas namn? :p jag gör likadant, blir ofta Sigg och Stoj, särskilt vid inkallning etc
Smidigt med ännu kortare namn kanske? :D Fast det går lika bra att ta bort början på namn också.. Wahidah kan lätt bli "Hidah". Å andra sidan fick jag frågan vad hennes smeknamn skulle bli när jag berättade för folk att min kommande hund skulle heta just Wahidah. Att det var smeknamnet förstod de inte, och de tappade helt hakan när jag sa hela hennes stamtavlenamn som är.. långt :D
 
Vad

vad är egentligen grejen med att ta bort sista bokstaven på hundarnas namn? :p jag gör likadant, blir ofta Sigg och Stoj, särskilt vid inkallning etc

Hahaha.. Jag gör förkortningar på mina smeknamn till och med. Min heter Ciro som kallas Cilo och vid inkallning (oftast) blir det Ilo :angel:
 
Ehh, mitt smeknamn på Alice har blivit Ballis-Frallis.. Gärna med lätt efterbliven röst.. :angel:

Idag har vi varit en sväng på klubben och tränat lite agility, vid 8.30 men det blev snabbt för varmt. Så vi åkte upp till ett naturreservat 3-4 mil norrut (vill man ha skog så får man åka en bra bit..!) för att svalka oss lite. Nu håller oss inne, och Alice jagar flugor, liggandes i sin bädd.
 
Idag har Russel varit till kliniken och fått sin vaccinationsspruta, nytt pass inför sverigeresan och intyg på att han är krypt. Fick också bokat tid till höft- och armbågsröntgen om några veckor (nervöööst!). Passade på att ta en promenad i stan när vi ändå var där. Efter det var vi till djuraffären och handlade köttkross och RKB, och hunden valde ut en torkad grisknorr åt sig ur hyllan. ;) Nu har han däckat under databordet, och kommer troligen inte gå upp förrän till kvällen om jag känner honom rätt.
 
Jag är less på värmen. Har en så sjukt bra hund och nu dessutom i toppform. Men har av en eller annan anledning inte kommit med på en enda tävling i år - och nu när jag äntligen kom med, fixat boende osv så blir det för varmt för att tävla! Jäkla värme, jag vill ju visa upp min hund :(
 
@Migo, jag förstår precis hur du känner kring tävlingen... Jag ska snart iväg på tävling med Aysu OM det inte blir för varmt... På förra tävlingen var det så varmt att man bara kunde köra ett lopp (istället för 2 som det brukar vara) och blir det varmare vid nästa tillfälle så springs inga lopp alls... Jag vill, vill, vill att min lilla duktiga dåre ska få visa vad hon går för!
 
Nu har vi fått hit finbesöket, Karim som han kallas. Fina pojken :love: (fast Aysu tycker än så länge att han är läskig)
 
För Frittes del hade det varit lugnt, och inte hade han stressat fåren heller. Ta det lugnt och försiktigt är liksom hans grej.

Däremot tycker jag att det är en principsak - man ska inte ha tävlingar på djur i den här värmen. Speciellt inte i de lägre klasserna med orutinerade hundar och förare.
 
Vad är egentligen grejen med att ta bort sista bokstaven på hundarnas namn? :p jag gör likadant, blir ofta Sigg och Stoj, särskilt vid inkallning etc

Billy blir väldigt ofta Bill, vilket är jätteroligt när vi tränar på ena klubben där det finns en hund som heter Bull :D Ofta kallas han dock Brunis eller Fabror Brun, hehe.
Ivan blir Pivi, Piven, Ivi eller Ivis.

Senaste uppdateringen:

Jag har lite impulsivt tänkt att jag ska på rasspecialen om en månad.
Billy är inte utställd sedan Ransäter 2011. Han har nog glömt allt som har med utställning att göra. Försöker dessutom lära in ett bra stående med hjälp av omvänt lockande och börjar misstänka att hunden är en smula utveckligsstörd... :o
 
@Migo, jag håller med. Och på tex förra tävlingen så hade Aysu med lätthet kunnat springa ett till lopp, hon var inte trött, men jag såg hundar som la sig platt på sidan och tokflåsade efter att ha sprungit, trots att de hade en badbalja till hundarna vid målgången där man kunde kyla ner dem lite snabbt. En sådan hund hade jag inte velat låta springa en gång till.
 
Jag kapar också ofta sista stavelsen på min hunds namn. Inför nästa hund är jag lite besatt av att jag vill ha ett enstavigt namn. Kom på att då kommer jag förmodligen kalla den något tvåstavigt, haha. :p
 
Hos oss har det faktiskt hållt sig svalt idag så jag och Ciro har tränat lite agility.
Går la sådär.. Tunneln älskar han och springer gärna in och ut självmant i, men hinderna... Jag har ju en liten pinnfantast om man säger så och att hinderbommarna är till för att hoppa över finns inte på kartan. Roligare att springa och hämta och sedan lägga sig och tugga på. När jag vände mig om såg jag en svart liten hund smyga förbi, med pinnen i munnen... Några gånger till sen håller jag mig till spårträning..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Lön - hovslagare??
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp