Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är på svärföräldrarnas ö i en vecka så Ebun ligger enbart och solar medans Wissla badar och simmar massor.
Skönt hon kom det här med badning innan den här tropiska värmen kom. Lite enklare att hålla henne svalare då!
Ebun flyttar sig till skuggan två min så har hon svalkat av sig tillräckligt för att kunna sola en timma till :)
 
Förresten!
Billy badade i går. Alltså frivilligt och nyfiket, han plaskade och simmade till och med lite.
Om ni bara kunde ana vilken sensation det är :D

2014-07-23-2221_53d019362a6b22755b7d6aed.jpg
 
Åh! Jag vet inte vad jag har gett mig in på nu känner jag! Åkte förbi en gård idag som hade skylt om vallhundsträning så nu har jag helt impulsivt skickat en förfrågan till tränaren om hon skulle kunna tänka sig att träna mig och Alice!! :eek: Jag kan ingenting om vallning, Alice är en liten skit och jag vet inte ens om hon KAN valla?! Men jag har känt att det vore så roligt att testa och se, hon tenderar ju att valla folk.. :grin:
Skrev dock ovanstående till tränaren, att vi kanske är fullständigt odugliga och slösar hennes tid. (Skrev inte så! Lovar!)
Ska bli spännande att se om jag får något svar! Såg dock på hemsidan att hon är med i landslaget och ska vara med i VM, så jag känner mig hemskt ödmjuk inför hennes eventuella svar. :o:D
 
Basse liten har idag varit hos tandläkaren pga en avslagen tand. Tanden var ok och behövde inte åtgärdas men har istället en kraftig halsinfektion vilket skulle kunna föklara de senaste veckornas motvilja till mat, stackarn måste ha jätte ont och här har vi skyllt på värmen...

Långkur av remadyl fick vi iaf och håller tummarna för en snar bättring
 
Gud vad roligt @GardenAngel :) Hade varit sugen på att gå sådana kurser med min.
Han har ju en tendens att valla unghingstarna så han hade kanske passat som det ;)
Vart i landet är det?
 
Precis inkommen från 45 min långpromenad med hundarna. Stretchade Karim lite, stretchade Aysu ordentligt. Karim tyckte att det där med stretching var lite väl märkligt. Han känner ju inte mig och har inte blivit stretchad innan, men jag kommer fortsätta under dagarna jag har honom och sedan visa matte hur hon kan göra. Han skulle må bra av det. Nu njuter vi av att det äntligen är lite svalt...
 
Måste berätta om min dröm jag hade natten till idag.
Mitt hjärta har varit dålig sedan en vecka tillbaka (på bättringsvägen nu dock) och hypokondriker som jag är har jag gått runt och nojat upp mig för allt vilket har resulterat i att jag drömde om det. Och i drömmen blev det bara värre och värre. Till slut fick vi bära honom till bilen, köra mot blå stjärnan och låta honom somna in. Jag minns att jag grät i drömmen, nej förlåt. Jag skrek som ett barn och kunde inte andas. Väl inne hos veterinären minns jag inte så mycket mer än att hon skakar på huvudet och sätter nålen in i honom. Ciro börjar dödsrycka och jag skriker ännu mer. Till slut blir han helt stel och där vaknade jag i ren panikångest skrikandes med tårar sprutandes. Både hund och sambo blev livrädda (naturligtvis) och jag utan att tänka drar åt mig Ciro och börjar skaka hans huvud för att få reaktion. Lever du?????????? skrek jag och sambon svarar "Jaaaaaaaaa, lugna dig älskling!!!". Jag är så löjlig.. Men han är mitt allt, allt allt och tanken på att han skulle försvinna ur mitt liv. Äh, nu lipar jag. :banghead::cry: Började naturligtvis gråta ännu mer när jag märkte att det bara var en dröm :D och resten utav natten resulterade i att jag låg och höll om en mindre nöjd hund men som ändå ställde upp för sin halvt förstörda matte ;)
 
@Askur Fy så hemskt! Jag drömde att Alice bet ett litet barn i ansiktet natten till igår. Jag hade sån ångest! För jag visste ju att jag skulle tvingas avliva henne. Var väldigt lättad när jag vaknade.

Tränaren finns utanför Lund :)
 
Vi var vid havet igår kväll, mina hundar älskar havet, så det var poppis. Det var lite vågor, men inga problem, för de har lärt sig parera och hoppa över vågorna.

Men. I natt väcks jag vid 02 av att den gamla kliar öronen så att det skorrar i hela sängen. Det var bara att gå upp och lägga i öronpulver, inom 10 minuter var hon lugn. Men jag låg vaken länge och funderade på om det blir totalt badförbud på henne nu. I morse konstaterade jag att det nog får vara värt lite öronkli för att hon ska få bada, öronen är utom räddning ändå.
 
Jag satte klockan på väckning till 03:45 idag... Somnade vid 12, vaknade 1, somnade om, vaknade 2, somnade om, vaknade 3, somnade om... Gissa om det kändes kul när klockan ringde sedan? :p
MEN det resulterade i att jag klockan 7 gjorde frukost till mig själv efter att ha gått en 2 timmar lång promenad med hundarna. De fick leka och fick stretching när vi kom hem. Frukost fick de också såklart. Nu står en fläkt i fönstret och en fläkt en bit in i sovrummet. Tanken är att få det så svalt som möjligt här inne innan solen kommer och värmer upp allt... Känns bra att hundarna redan har fått dagens motion i alla fall!
 
Jag kan ju passa på att presentera oss ordentligt också. Jag har varit hemlig "gästläsare" på Buke i flera år (framförallt i hästdelen av forumet iofs), så på något vis känns det som om jag vet vilka alla är men ingen känner mig. :D

Jag har haft hundar sedan jag var liten men skaffade den första helt egna hunden i våras. Frk. C är en jaktlabbe på dryga halvåret och vi kommer framför allt att syssla med jaktprov och viltspår i framtiden.

Men just nu ser våra dagar lite tråkiga ut. Det är för varmt för oss båda så jag sitter och jobbar och Frk C ligger mest vid mina fötter och sover. Till kvällen när det är svalare ska vi ut en sväng till skogen och mata myggen lite. Finns inte så mycket att göra i värmen än skogshäng och bad.
2uy0xlk.jpg

Vovvan vid ca 5 mån.
 
Hos oss är det också för varmt för att gå några längre promenader på dagen.. Förra helgen var vi på ven och badade och det tyckte fröken om!

Idag går både jag och sambon på 1 veckas semester så vi får leta upp nått bad som vovven kan busa i!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp