Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns väl hundrastgårdar i stort sett i alla landets kommuner?
I "min" promenerar de flesta dit. Utom nu när det är 10 minus ;)

Så jag tycker inte jag kan uttala mig lika generellt.:)

Nä det är min erfarenhet av de som finns här, i staden jag bodde i förut men jättebra om jag har fel :)
 
Måndagsmood
20231127_105538.jpg
 
Angående hundrastgårdar tycker jag tyvärr för många går dit med orastade understimulerade hundar.. .
Håller med. Många i mitt kvarter går bara ut i rastgården med sina hundar, promenerar ingenting. Men rastgårdar är toppen när man har en hund med spring i benen som man inte kan eller vill släppa någon annanstans. Det finns flera stora, fina här i Malmö. Jag släpper inte mina hundar med andra hundar i rastgårdar utan använder ytan att träna och leka med hundarna.
 
Det finns väl hundrastgårdar i stort sett i alla landets kommuner?
I "min" promenerar de flesta dit. Utom nu när det är 10 minus ;)

Så jag tycker inte jag kan uttala mig lika generellt.:)
Jag har ca 2,5 timme enkel väg till närmsta hundrastgård med bil :rofl: Har dock inget behov av att släppa mina i rastgård så de stör inte o till våren ska trädgården hägnas in så dom kan springa av sej :)
 
Håller med. Många i mitt kvarter går bara ut i rastgården med sina hundar, promenerar ingenting. Men rastgårdar är toppen när man har en hund med spring i benen som man inte kan eller vill släppa någon annanstans. Det finns flera stora, fina här i Malmö. Jag släpper inte mina hundar med andra hundar i rastgårdar utan använder ytan att träna och leka med hundarna.
Rastgården är toppen eftersom den är stor och jag inte vågar släppa honom hemma i skogen. Han har stuckit några gånger, tyvärr.
Han får sina promenader men detta att springa fritt vågar jag bara i rastgården.
 
Så var de åter fyra, fick hem både Nike och lilla M idag M var överlycklig att vara hemma igen medans Nike ville följa med dottern hem igen 💔. Hon har nog uppskattat egentiden och att få all uppmärksamhet som omväxling. Det skönt att hon trivs hos dottern men samtidigt blir man lite orolig om hon tycker att det jobbigt med flocklivet. Dock så sprang hon runt och busade med Tay en stund efter så alltför deppig verkar hon inte va.
Tay och Spock fick vara med en vända i fårhagen till deras förtjusning och sen blev det ett pass agility också.

Imorgon blir det livat då jag blir akut hundvakt till en bekant. Har inte träffat dem sen innan Spock och lilla M så vi får väl se om jag får nån sömn 😅.

Tay
20231127_134303.jpg
 
Om hunden har perfekt bajs, pigg och fin päls/hull men fiser fruktansvärt några gånger om dagen. Vart börjar man i foderväg? Vad ska man börja byta ut? Har någon av er haft fisig hund och bytt ut något i fodret och fått resultat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp