Uppfödare fick avslag i kammarrätten

Sv: Uppfödare fick avslag i kammarrätten

Känner inte till just denna verksamhet, men det är inte lätt att driva en hästverksamhet om man nu skulle vilja.......
Och sen undrar dom varför det finns så mkt "svart-marknad" inom hästhållningen :angel::confused:

Jag tycker det är på tiden att man rensar upp det träsket, men det innebär att det behövs hjälp från de styrande här i landet! :p
 
Sv: Uppfödare fick avslag i kammarrätten

Första fem åren av nystartad verksamhet han man rätt att dra av underskottet i deklarationen mot förvärvsinkomsten (heltidslönen).

Det måste ligga annat bakom också. För inte kan det väl vara så att kvinnan ENBART har haft kostnader :eek: i 5 år?

Kollat i bohuslänningen nu. Verkar som om att hon enbart haft kostnader. Inte en enda intäkt på 5 år.
 
Senast ändrad:
Sv: Uppfödare fick avslag i kammarrätten

Nu framgår det ju i artikeln att kvinnan ifråga inte har redovisat några intäkter under perioden 2003-2008... det är en sak att gå med förlust under några år vid uppstart - MEN, har man inte kunnat redovisa några som helst inkommster på 5 års tid så är detta något helt annat än att gå med förlust under några år !

Om hon hade sett till att hon kunnat visa någon form av intäkter/inkommster under dessa 5 år eller åtminstone kommit med en trovärdig affärsplan där det framgår att företaget kommer att genera inkommster inom inte alltför avlägsen framtid så hade förmodligen bedömningen blivit en annan.

Det är väldigt enkelt - inga intäkter = inget företag... och då ska det inte dras av nått heller.

Det är bland annat därför som man aldrig ska sälja hö, föl, stallplatser, ridhustid eller diverse tjänster svart....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
839
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 723
Senast: starcraft
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp