Bukefalos 28 år!

Upphittad!

Sv: Upphittad!

Ja, den är ute när jag är hemma. Har suttit i buren ca 3 timmar i dag då jag var tvungen åka hemifrån en stund. Kaninen är i datarummet ( egentligen ett matrum), där finns inga sladdar att gnaga på, dvs alla sladdar är upphängda.
 
Sv: Upphittad!

Ja, kanske sommarkanin ? Nedanför där vi gick finns i alla fall ett stor kolloniområde där folk bor låångt in i december, ibland året runt.
 
Sv: Upphittad!

Men vad är det här?
Har folk helt plötsligt börjat släppa ut kaninerna vind för våg??!


:bow: till er allihopa som tar hand om dem!
 
Sv: Upphittad!

Tyvärr verkar kaniner snart ha samma status som sommarkatter.
Många som släpps ut när de inte är "roliga" längre.
Vilket i och för sig bevisligen märks i stockholm och göteborg tex, med alla dessa kaninkolonier av förvildade tamkaniner.
 
Sv: Upphittad!

det är fördjävligt :(

Det är synd man inte har större möjligheter att ta hand om fler...
Men det är ju inte att ta hand om grundproblemet.

*suck*


Hur ska man göra för att höja kaniners värde? Hur får vi folk att inte släppa ut kaniner?
 
Sv: Upphittad!

Jag tror det är alldeles för enkelt att skaffa på impuls.
Steg 1 tycker jag är att sluta sälja djur på djuraffärerna, så att folk som vill köpa kanin eller liknande faktiskt får tänka till och lägga lite energi på det.
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 692
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 536
Senast: Calmiche
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: athena
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp