Bukefalos 28 år!

Upphittad!

Sv: Upphittad!

Ingen ägare har dykt upp och kaninen bor kvar hos mig! :D
Sambon ska ta hem buren han har byggt å sen letar vi efter en bra innebur!
Inte så kul för den att bo uppe på toaletten hela livet :)
Men den mår bra och brukar få komma ner på kvällen så hon får skutta omkring här nere tillsammans med oss!

Den har än så länge bara hunnit tugga sönden 1 och 1½ sladd! :P
 
Sv: Upphittad!

Precis! Bilder!! :bump:

Mot sladdtugget så kan det hjälpa att ge den t.ex äppelkvistar. Mina kaniner brukar sluta gnaga sönder kablar så fort de får kvistar att gnaga på istället.
 
Sv: Upphittad!

Jag vetti sjutton hur man lägger in bilder här!!
Den dära "pict box" eller va fanken det heter kostar väl?
Sen kan jag inte hitta någon överföringssladd!!

Men nu har min sambo byggt en STOR utebur, sen kom han på att vi nog måste skaffa EN TILL!
Han är nog en kaninmänniska! :)
 
Sv: Upphittad!

Provar med Photobucket!
Nu är det bara överföringssladden som saknas! :D
 
Sv: Upphittad!

180.jpg
181.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Upphittad!

Jag har lyckats!! :banana:
Här är den! Kaninen med stort K! :)
 
Sv: Upphittad!

KL

Och jag hittade en kanin i dag :(

En liten dvärgvädurshona, sköldpaddstecknad....eller det var hunden som hittade den. Hur tam som helst, i hyffsat hulll och inte ett dugg rädd för vare sig, hunden, katterna eller 2 åringen. Den varken bits eller sprattlar när man håller på med den eller lyfter den. Det knepiga är att, jag har gjort mig av med kaninburen jag hade och har ringt runt för att låna, men ingen har...Djurskyddet i GBG är stängt under helgen så den är hänvisad att bo i en kattbur Atlas 300 så länge, så det är ju inte en jätteliten bur, men inte optimalt i längden. Nu springer den runt och snusar på allt utan rädsla. Den är inte märkt i öronen.
 
Sv: Upphittad!

Hoppas den hittar hem iaf! :)
Annars kan jag ta hand om den med! Vi letar efter en kompis till vår! Tycker synd om henne att vara ensam... Hon är väldigt social och snuttig med vår hund så hon hade nog behövt en polare!
 
Sv: Upphittad!

Åååh BÄBISEN :love: Vilken sötnos! Tycker det är härligt att höra att ni vill ha en kompis till er kanin också!
Så här ser min hittekanin, Konohamaru, ut:
xljtjc.jpg


Mynta2: Vad är det här?! Något slags "Släpp kaninerna loss det är.. vinter?" Tänker du behålla henne eller hur gör du om du inte hittar någon ägare? Det är konstigt men jag tycker det verkar som om alla hittekaniner är så himla tama och goa? Min var ett riktigt magert kelmonster från första start den med.
 
Senast ändrad:
Sv: Upphittad!

Det verkar inte bättre än att alla passar på att släppa ut sina sommar kaniner!
Kanske att jag kan hitta en till ute i skogen! :P
 
Sv: Upphittad!

Tänk på att introducera en ev. ny kanin försiktigt bara, det är långt ifrån säkert att två kaniner går ihop, och man bör då inte ha för liten yta till dem.

Mynta2: Det funkar nog som tillfällig bur. Ta ut den så ofta ni kan så den kan skutta av sig under uppsikt bara.
 
Sv: Upphittad!

Ja, kom och hämta den bara. Jag har varken plats eller tid. Jag vet att man bör sätta ut lappar o dyl, men då måste jag dels köpa bur samt annat så länge. För den kan knappast bo i kattburen hur länge som helst. Äh, jag vet inte hur jag ska göra. Och om den stannar en tid, så kommer jag knappast villja lämna bort den, och som sagt, jag har inte tid till fler djur och sambon vill inte ha fler. Vi bor så trångt som det är.
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 692
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 536
Senast: Calmiche
·
Samhälle Jag vet att många här inte direkt bor i stora städer utan lite mer på landet. Själv bor jag så långt ut att det här med TV, telefon och...
2
Svar
26
· Visningar
2 203
Senast: athena
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp