Bukefalos 28 år!

Uppklassning, dressyr

J

juno_

En häst som gått Intermediaire - vilka klasser är den uppklassad ifrån?
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Den behöver så vitt jag vet, inte vara uppklassad alls!

Poäng utdelas efter placeringar fr o m regional tävling.
Kvalificering till deltagande i högre klasser beräknas efter hur hög procentandel av max poängen man blivit belönad med.

I teorinbehöver inte ens 80% ha lett till placering och därmed poäng
 
Sv: Uppklassning, dressyr

En häst som är placerad i Intermediere 1 är automatiskt uppklassad ur Msv B på nat/elit tävling.
Man kan inte bli uppklassad ur "I", tabellen i TR slutar på uppklassad ur Msv A/Prix S:t G, där 140 poäng gäller.

För uppklassning ur viss klass gäller endsat poäng tagna i samma eller högre klass.

Blev lite luddigt... :angel:
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Tack!
Men vad är kvalet till Intermediaire?

Så antagligen är hästen uppklassad ur åtminstone LA?
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Såvitt jag kan käsa mig till så behöver dt inte vara så.
För uppklassning ur LA i år krävs att hästen fick mer än 80 uppklassningspoäng förra året.
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Sorry, för att få Starta intermediere på nationell tävling krävs 62% i Msv A/Prix S:t G på regional tävling.
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
875
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 843
Senast: hhere
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp