Bukefalos 28 år!

Uppklassning, dressyr

J

juno_

En häst som gått Intermediaire - vilka klasser är den uppklassad ifrån?
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Den behöver så vitt jag vet, inte vara uppklassad alls!

Poäng utdelas efter placeringar fr o m regional tävling.
Kvalificering till deltagande i högre klasser beräknas efter hur hög procentandel av max poängen man blivit belönad med.

I teorinbehöver inte ens 80% ha lett till placering och därmed poäng
 
Sv: Uppklassning, dressyr

En häst som är placerad i Intermediere 1 är automatiskt uppklassad ur Msv B på nat/elit tävling.
Man kan inte bli uppklassad ur "I", tabellen i TR slutar på uppklassad ur Msv A/Prix S:t G, där 140 poäng gäller.

För uppklassning ur viss klass gäller endsat poäng tagna i samma eller högre klass.

Blev lite luddigt... :angel:
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Tack!
Men vad är kvalet till Intermediaire?

Så antagligen är hästen uppklassad ur åtminstone LA?
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Såvitt jag kan käsa mig till så behöver dt inte vara så.
För uppklassning ur LA i år krävs att hästen fick mer än 80 uppklassningspoäng förra året.
 
Sv: Uppklassning, dressyr

Sorry, för att få Starta intermediere på nationell tävling krävs 62% i Msv A/Prix S:t G på regional tävling.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Under lördagen korades de första svenska mästarna på Folksam SM i dressyr 2024. Mary-Sophie Haid-Bondergaard tog hem guldmedaljen i...
Svar
0
· Visningar
80
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 585
Senast: Palermo
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 266
Senast: Jeps
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp