Bukefalos 28 år!

Upplevelse

Y

_yest

Igår var jag i stallet och skulle köra lite Nh med min medryttarhäst. Jag kan inte så mkt.. Jag hade han lös hela tiden och vi flyttade bakdelen när jag kollade på den och ryggade. Sedan så tar mina kunskaper praktiskt taget slut :crazy:

Jag vet inte vad jag gjorde eller hur jag gjorde, för när jag började gå gick hästen efter mig. Han stannade när jag stannade bakade några steg då jag tyckte att han var förnära. Vi gjorde volter och gick runt och han följde mig som en hund :) Detta har jag faktiskt aldrig upplevt förut :love:. Det har ju jämt varit att man har lett hästarna i grimskaft!
Sjukt härligt att han följde efter mig :bump:

Kom gärna med tips om vad jag kan göra mer inom Nh och hur man kan gå tillväga :idea:

Berätta gärna om era små upplevelser som ni har haft när ni hållt på med NH !

//Yest
 
Sv: Upplevelse

såå kul!!:)Milaln och jag började med NH i sommras(sen sommarn :p)kmr i håg första gången så var vi i padocken,jag hade henne uppstallad på en ridskola..då tänkte jag prova att ha henne lös och se hur hon reagerade..men hon följde mig hela tiden!:love: otroligt!jag har nog alldrig känt så.!hon stannade när jag gjorde de m.m..och en dag efter de så hade min syrra lektion och då följde jag med henne dit och red millan,vilket gick kanon!men när dom skulle ha lektion så spöregnade de,ussc!så dem fick ha tiori,men sedan när de slutade regna så gick jag ut igen,och de lå en labyrint av bommar i padocken där och vi gick den lös,i skritt och trav!de va en underbar känsla!så de kom naturligt att vi började med NH och är ytters tacksam!:love:

min underbara älskade polla millan!:love:

puttar!:bump:

//becca
 

Liknande trådar

Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 158
Senast: Stergo
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 095
Senast: yamyam
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 956
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 355
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp