Bukefalos 28 år!

Upprop angående kortnosar

SKK tycker alltså att de har större möjlighet att nå ut med konsumentinformation?
Är det fel med flera vägar?
Går jag in på köpa hund och mops står det att det är en frisk ras men att man ska vara uppmärksam på ögonskador. Inte ett ord om andningen. :confused::meh:
Som jag skrev i en annan tråd så är det rasklubbarnas årsmöte som godkänner motioner angående rasstandarden. Det skall mycket till innan SKK går ut med krav. Man har gjort det en gång vad jag minns o det var att hota med utställnings o registreringsstopp för Napoletanska mastiffer. http://skk.se/sv/hundraser/mastino-napoletano/
 
Skk tänker bara på sig själva,om dom sätter upp regler för trubbnosar som tex kollas andning det är lätt gjort med ett ultraljud från nos till lunga (min fralla hane har det) och så lägg på patella,så blir det inte så många uppfödare som har hundar som klarar dom enkla kraven och då tjänar SKK inga pengar.
 
Som jag skrev i en annan tråd så är det rasklubbarnas årsmöte som godkänner motioner angående rasstandarden. Det skall mycket till innan SKK går ut med krav. Man har gjort det en gång vad jag minns o det var att hota med utställnings o registreringsstopp för Napoletanska mastiffer. http://skk.se/sv/hundraser/mastino-napoletano/
Fast trubbnosarnas rasklubb skulle aldrig i h-vete göra något åt den ,för då går ju inte deras hundar bra på utställning :banghead: Dom har väl tom gått ut med en lista på vettar som inte klagar på att patienten inte kan andas :eek::devil:

Tro mig! Jag jobbar i motvind och får ta massor med skit.
 
Fast trubbnosarnas rasklubb skulle aldrig i h-vete göra något åt den ,för då går ju inte deras hundar bra på utställning :banghead: Dom har väl tom gått ut med en lista på vettar som inte klagar på att patienten inte kan andas :eek::devil:

Tro mig! Jag jobbar i motvind och får ta massor med skit.
Jag tror dig! Som jag skrev i andra tråden så har jag en vän som suttit länge i ASTs avelsråd, det tog väldigt lång tid innan årsmötet gick med på att det skulle vara känd HD status på föräldradjuren fast avelsrådet vill ha strängare regler.
 
Fast trubbnosarnas rasklubb skulle aldrig i h-vete göra något åt den ,för då går ju inte deras hundar bra på utställning :banghead: Dom har väl tom gått ut med en lista på vettar som inte klagar på att patienten inte kan andas :eek::devil:

Tro mig! Jag jobbar i motvind och får ta massor med skit.
De har gjort en lista med "trubbnoskunniga" veterinärer. Kriteriet är tydligen att man inte skrivit under uppropet. Listan har kommit till utan att veterinärerna blivit tillfrågade.
 
De har gjort en lista med "trubbnoskunniga" veterinärer. Kriteriet är tydligen att man inte skrivit under uppropet. Listan har kommit till utan att veterinärerna blivit tillfrågade.
För de veterinärerna har ju bättre utbildning än de som skrivit på uppropet, antar jag :banghead:
 
Fast trubbnosarnas rasklubb skulle aldrig i h-vete göra något åt den ,för då går ju inte deras hundar bra på utställning :banghead: Dom har väl tom gått ut med en lista på vettar som inte klagar på att patienten inte kan andas :eek::devil:

Tro mig! Jag jobbar i motvind och får ta massor med skit.
Även shar-pei hotade SKK med registreringsförbud (jag var med på det första mötet hos SKK) om inte rasklubben gick med på att göra drastiska förändringar gällande krav på föräldradjur. Så absolut kan SKK ställa dom kraven även på trubbnosarnas rasklubbar.
 
Fast trubbnosarnas rasklubb skulle aldrig i h-vete göra något åt den ,för då går ju inte deras hundar bra på utställning :banghead: Dom har väl tom gått ut med en lista på vettar som inte klagar på att patienten inte kan andas :eek::devil:

Tro mig! Jag jobbar i motvind och får ta massor med skit.
Men hundarna lär tacka dig för att de kan göra något så basalt som att andas. Ditt arbete är verkligen jättebra
 
Ytterligare ett bra argument för att bryta "samarbetet" med SKK och göra kampanjen från veterinärhåll.

Ja veterinärer borde kunna sätta press på länsstyrelsen så de faktiskt ser till att vår djurskyddslag efterlevs. Det gör den INTE när defekta djur används i avel, eller om avelsdjuren misstänkts kunna ge defekt avkomma. Att inte andas fritt = defekt, det förstår ju vem som helst. Eller, det borde vem som helst kunna förstå...
 
DSCN1247.jpg


Inte vacker men andas det gör han.Nyligen lev till sitt nya hem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 788
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 489
Senast: tuaphua
·
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp