Bukefalos 28 år!

urkiga täcken

N

Nin

Hej finns det ngt knep för att åteuppliva misshandlade täcken? Mitt problem är ett Bucas rain som dels är fullt med hår - det är det enkla att fixa bara att karda bort. Men sedan har det varit utlånat och hängt fuktigt, utan att torka ordentligt så nu luktar det :( skunk. Finns det ngt man kan tvätta med eller är det bara att begrava eländet?
Mvh Nin i städtagen
 
Inte ska du behöva begrava ditt gamla urkiga täcke
:eek:
Ta bort allt hår som du bara kan, kasta sedan in täcket i tvättmaskinen. Hoppas att du inte bor i hyreshus, det brukar INTE gillas.....
Kör en gång med tvättmedel (EJ sköljmedel, det förstör ytan på täcket) sedan en gång till utan, då sköljs allt tvättmedel verkligen ur och du slipper oroa dig för eksem och sånt.

Sedan är det bara att torka och impregnera ordentligt så är täcket fint och fräscht igen.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Anläggning Sökte bland gamla trådar, och hittade enbart från år 2006. Nu tar jag upp detta ämne igen. Sedan 2006 måste det ju finnas nya smarta...
Svar
16
· Visningar
2 766
Senast: Merope
·
Hästvård Står med mysko skada på hakan på min boxvilande konvalecent (opererad för 7 dagar sedan står på 3 påsar butta om dagen i 7 dagar till så...
Svar
17
· Visningar
2 886
Senast: traceys
·
R
Däggdjur Vi har en kanin på lite över två år och som vi haft sedan han "lämnade boet" Han är blandning mellan lejon och dvärgkanin är kastrerad...
2
Svar
27
· Visningar
4 616
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp