USA skapade al-qaida vilket betyder Databas.

Får jag fråga varför?
Jag tycker hon verkar stark, målmedveten och som en person som verkligen GÖR, inte bara diskuterar. Jag får intrycket att hon får saker gjorda och hon är inte rädd. Hon ger ett starkt intryck. Sen kan man ju tycka olika saker om Storbritanniens politik (jag är verkligen ingen fan av Labour idag heller, kan jag säga...) men jag är glad att det blev Theresa May som fick Statsministerposten!
 
Suck. När kan vi få en kvinna på världsledande post - inklusive statsministerpost i Sverige?
2018 är det val i Sverige och tar borgarna hem det så är din önskan uppfylld. I USA kan det gå ändå fortare med presidentval i november. Det eller "grab them by the pussy"...
 
Jag tycker det är viktigare att personen kan styra ett land än att denne är av ett visst kön.
Tja generalerna i Argentina slog sig ju rejält på tummen då de trodde att en kvinna vid rodret i London skulle gynna dem. Personligen anser jag nog att de kvinnor som lyckats nå så högt upp i hierarkin har skaffat sig mer skinn på näsan eller som man säger i en del länder, mer hår på tänderna än vad många män har.
 
Jag tycker hon verkar stark, målmedveten och som en person som verkligen GÖR, inte bara diskuterar. Jag får intrycket att hon får saker gjorda och hon är inte rädd. Hon ger ett starkt intryck. Sen kan man ju tycka olika saker om Storbritanniens politik (jag är verkligen ingen fan av Labour idag heller, kan jag säga...) men jag är glad att det blev Theresa May som fick Statsministerposten!
Jag tycker också hon ger ett bra intryck, mera rakryggat än man är van vid från politikerhåll.
 
2018 är det val i Sverige och tar borgarna hem det så är din önskan uppfylld. I USA kan det gå ändå fortare med presidentval i november. Det eller "grab them by the pussy"...
Det har det väl funnits tidigare..Indien och Storbritannien och för närvarande Tyskland.
By the way....jag skulle vilja se den som olovandes "grab them by the pussy" hos Maggy Thatcher :sneaky:
Hon kommenterade ju en journalist som frågade henne hur det var att vara ensam kvinna i ett rum fullt av män, då hon kom ut från ett departementsråd med : Vad det mig anbelangar så fanns det bara en karl där inne...
 
Det har det väl funnits tidigare..Indien och Storbritannien och för närvarande Tyskland.
By the way....jag skulle vilja se den som olovandes "grab them by the pussy" hos Maggy Thatcher :sneaky:
Hon kommenterade ju en journalist som frågade henne hur det var att vara ensam kvinna i ett rum fullt av män, då hon kom ut från ett departementsråd med : Vad det mig anbelangar så fanns det bara en karl där inne...
Marine Le Pen är väl sugen på mer makt också men jag vet inte hur stor chans hon har.
 
Tja generalerna i Argentina slog sig ju rejält på tummen då de trodde att en kvinna vid rodret i London skulle gynna dem. Personligen anser jag nog att de kvinnor som lyckats nå så högt upp i hierarkin har skaffat sig mer skinn på näsan eller som man säger i en del länder, mer hår på tänderna än vad många män har.

Håller med dig.
Men folk verkar tycka det är så viktigt att det är en kvinna här och en kvinna där.
Förstår inte hetsen.
Hilton lär få hur mycket röster som helst bara för att hon kan bli första kvinnliga presidenten, är det verkligen en bra anlending att rösta på någon?
 
Håller med dig.
Men folk verkar tycka det är så viktigt att det är en kvinna här och en kvinna där.
Förstår inte hetsen.
Hilton lär få hur mycket röster som helst bara för att hon kan bli första kvinnliga presidenten, är det verkligen en bra anlending att rösta på någon?
Nej, lika lite som att med konstlade medel öka andelen kvinnor i ekonomiska eller politiska styrelser.
 
Marine Le Pen är väl sugen på mer makt också men jag vet inte hur stor chans hon har.
Hon manövrerade ju ut sin far, så inom segmentet revanschistiska* fransmän har hon väl en chans.
* Personer som fortfarande ser Frankrike som en världsmakt, politiskt, ekonomiskt o kulturellt...
 
Hon manövrerade ju ut sin far, så inom segmentet revanschistiska* fransmän har hon väl en chans.
* Personer som fortfarande ser Frankrike som en världsmakt, politiskt, ekonomiskt o kulturellt...

Pratat med nån fransman/kvinna nyligen? Det gör dom hela högen. Frankrike är medelpunkten i medelfranssons världsbild.
 
Nej, lika lite som att med konstlade medel öka andelen kvinnor i ekonomiska eller politiska styrelser.
Ja, fast just där håller jag inte riktigt med. Ibland tycker jag att man behöver se till att där finns nån form av jämvikt och därmed kvotering. Det vore annars som en världs-regering där 95% av de bestämmande kom från USA. Eller för all del Ryssland. T.ex. Det skulle bli fruktansvärt snett. Då behövde man se till att där fanns representanter från alla länder och områden. Har man ett politiskt system där en förkrossande majoritet är män, blir det snedvridet.
 
Hör Hillary själv berätta om anledningen till skapelsen.
Det betyder att vi har blivit rejält lurade. Såsom kriget i Irak, Afghanistan, Syrien och troligen WTC komplexets destruktion för att det amerikanska folket skulle gå med på att bekosta fler krig.

Ingen verkar gråta över jeneniterna som bombas av Saudiarabien med USA s godkännande.
Tusentals yazidiska flickor som nu har varit sexslavar i ett par år. Har vi felprioriterat vår flyktingpolitik? JA!

Vem kämpar för de 200 afrikanska skolflickorna som kidnappades av Boko-haram?
Vilka utbildade och beväpnade "frihetsrebellerna" som blev IS? Gissa EN gång!

Joe Bidens son är storägare sedan 2014 i Ukrainas olja och gas. När ska folk förstå?
I vilket ärende var han här för några veckor sedan? För att förhindra Ryssland att dra en pipeline direkt från Ryssland-Tyskland.
Det stjäls enorma mängder i Ukraina ur den nuvarande pipelinen som går igenom landet och Putin blir förbannad, med all rätt.
Follow the Money.

Allt det har ser ut som Trump's senaste propaganda. Videon ar ett hopklipp fran manga ar bakat ... dar man klippt ut nar Hillar Clinton sager nagot som kan vara mycket negativt ... MEN det kan ocksa vara nagot helt annat om man hade tagit med hela klippet sa vi hade sett vad hon verkligen talade om.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp