USA skapade al-qaida vilket betyder Databas.

Pratat med nån fransman/kvinna nyligen? Det gör dom hela högen. Frankrike är medelpunkten i medelfranssons världsbild.
Det är ju det som gör henne och hennes far så patetiska. De inser inte hur beroende Frankrike är av sina grannländer både de inom EU och de utanför.
 
Ja, fast just där håller jag inte riktigt med. Ibland tycker jag att man behöver se till att där finns nån form av jämvikt och därmed kvotering. Det vore annars som en världs-regering där 95% av de bestämmande kom från USA. Eller för all del Ryssland. T.ex. Det skulle bli fruktansvärt snett. Då behövde man se till att där fanns representanter från alla länder och områden. Har man ett politiskt system där en förkrossande majoritet är män, blir det snedvridet.
Till att börja med, talar vi om ett samhälle där anonyma val garanterar an demokratisk valprocess? För om vi gör det så inser jag inte varför vi ska "rigga" valproceduren i dessa länder.
 
Jag tycker hon verkar stark, målmedveten och som en person som verkligen GÖR, inte bara diskuterar. Jag får intrycket att hon får saker gjorda och hon är inte rädd. Hon ger ett starkt intryck. Sen kan man ju tycka olika saker om Storbritanniens politik (jag är verkligen ingen fan av Labour idag heller, kan jag säga...) men jag är glad att det blev Theresa May som fick Statsministerposten!
Fast jag menade: vad av hennes politik gillar du? Tycker att hon är ett ypperligt bevis på att bara för att en (1) kvinna upphöjs till en så hög post och visar "lite stake" (?genom vad? att röra om i ministergrytan? köra över en hel folkrörelse för att ytterligare bidra till en värld driven av fossila bränslen? deportera utländska studenter? vägra allt annat än en enda - dock vagt definierad- linje för Storbritanniens EU-utträde?) inte är ett bra argument alls för att gilla en politiker. Det finns många politiker som är rakryggade, målmedvetna, bestämda, men inte alls åt rätt håll.
 
Fast jag menade: vad av hennes politik gillar du? Tycker att hon är ett ypperligt bevis på att bara för att en (1) kvinna upphöjs till en så hög post och visar "lite stake" (?genom vad? att röra om i ministergrytan? köra över en hel folkrörelse för att ytterligare bidra till en värld driven av fossila bränslen? deportera utländska studenter? vägra allt annat än en enda - dock vagt definierad- linje för Storbritanniens EU-utträde?) inte är ett bra argument alls för att gilla en politiker. Det finns många politiker som är rakryggade, målmedvetna, bestämda, men inte alls åt rätt håll.
Hennes, eller Storbritanniens, politik är väl värd en hel tråd i sig om nån vore intresserad. Jag ställer mig inte okritiskt bakom varesej the Conservatives eller Labour. Att May skulle deportera de utländska studenterna låter märkligt, utländska studenter fanns ju i UK även innan EU gjorde saker enklare?

Det jag gillar med henne är att hon ger ett starkt och beslutsamt intryck - och ja, jag tycker man behöver vänja sig vid sådana kvinnor i politiken, så det inte verkligen blir en så stor sak av att just en kvinna blir premiär/statsminister. Sen kan jag säkert komma att ha åsikter om hur hon genomför sin politik, det kan jag säkert tänka mig. Men i den stora röran efter beslutet om Brexit känns hon som en stabil figur, kvinna eller ej. Även om det i Sjobergas fråga just handlade om kvinnliga figurer i maktposition i politiken.
 
Hennes, eller Storbritanniens, politik är väl värd en hel tråd i sig om nån vore intresserad. Jag ställer mig inte okritiskt bakom varesej the Conservatives eller Labour. Att May skulle deportera de utländska studenterna låter märkligt, utländska studenter fanns ju i UK även innan EU gjorde saker enklare?

Det jag gillar med henne är att hon ger ett starkt och beslutsamt intryck - och ja, jag tycker man behöver vänja sig vid sådana kvinnor i politiken, så det inte verkligen blir en så stor sak av att just en kvinna blir premiär/statsminister. Sen kan jag säkert komma att ha åsikter om hur hon genomför sin politik, det kan jag säkert tänka mig. Men i den stora röran efter beslutet om Brexit känns hon som en stabil figur, kvinna eller ej. Även om det i Sjobergas fråga just handlade om kvinnliga figurer i maktposition i politiken.
definitivt. och ja, det var verkligen märkligt.

jag tycker bara att det är ett så slappt och på lång sikt rentav farligt sätt att se på politik och kvinnorna i den.
 
Jag har kontakt med mängder av fransmän varje vecka och ödmjukheten inför Frankrikes position i världen är oftast betydligt större än den många svenskar uppvisar.

Dessutom inser många att styrkan sitter i EU och inte i nationerna.
Jaså. EU som inte ens kan skydda sina gränser, utan får betala Turkiet för att inte släppa loss miljoner. Nu kommer nästa våg via Italien och Gibraltar. Varje nation får skydda sig så gott de kan eller styra med pushfaktorer.. Även Kenya bygger mur mot Somalia.
 
Hillary Clinton?

Själv har jag hört att hon är översteprästinna i Illuminati och spenderar fritiden med att sprida chemtrails med sitt privatjet.
Få här verkar känna till anledningen till att Trump är så populär.
Hillarys mailskandal är större än Watergate.
Lyssna på de nu släppta förhören med Hillary om Bengazi.
Mailen bevisar att hon har ljugit.. Hon säger en sak till folket och en helt annan privat.
Haitierna fick 2% av de insamlade pengarna till Clinton Foundation efter katastrofen med jordbävningen. Postkodlotteriet gav 28 miljoner varav haitierna fick????
Lundin Oil gav stora summor för rättigheter i Afrika.
Se nu skandalen med Hillarys kampanjledare Podesta.

Se och lyssna på vad hon själv säger!
Det gick bra att höra vad Trump sa för elva år sedan. Han var inte i politiken då till skillnad från hur Clinton har betett sig i sitt ämbete som State Secretary. De är de sämsta kandidaterna någonsin.
Låt det amerikanska folket säga sitt.
Svenskar verkar anse att kvotering är viktigare än kompetens och ärligt uppsåt.
Därför tillåter vi valfjäsk som inte är vatten värt.
 
Få här verkar känna till anledningen till att Trump är så populär.
Hillarys mailskandal är större än Watergate.
Lyssna på de nu släppta förhören med Hillary om Bengazi.
Mailen bevisar att hon har ljugit.. Hon säger en sak till folket och en helt annan privat.
Haitierna fick 2% av de insamlade pengarna till Clinton Foundation efter katastrofen med jordbävningen. Postkodlotteriet gav 28 miljoner varav haitierna fick????
Lundin Oil gav stora summor för rättigheter i Afrika.
Se nu skandalen med Hillarys kampanjledare Podesta.

Se och lyssna på vad hon själv säger!
Det gick bra att höra vad Trump sa för elva år sedan. Han var inte i politiken då till skillnad från hur Clinton har betett sig i sitt ämbete som State Secretary. De är de sämsta kandidaterna någonsin.
Låt det amerikanska folket säga sitt.
Svenskar verkar anse att kvotering är viktigare än kompetens och ärligt uppsåt.
Därför tillåter vi valfjäsk som inte är vatten värt.
Postkodlotteriet och Lundin Oil, vad har de med Clinton att göra? För min del är jag glad att slippa rösta i det amerikanska valet och skulle jag välja hade Trump inte haft en röst från mig. Det har med kompetens och ärligt uppsåt att göra, inte kvotering.
 
Få här verkar känna till anledningen till att Trump är så populär.
Hillarys mailskandal är större än Watergate.
Lyssna på de nu släppta förhören med Hillary om Bengazi.
Mailen bevisar att hon har ljugit.. Hon säger en sak till folket och en helt annan privat.
Haitierna fick 2% av de insamlade pengarna till Clinton Foundation efter katastrofen med jordbävningen. Postkodlotteriet gav 28 miljoner varav haitierna fick????
Lundin Oil gav stora summor för rättigheter i Afrika.
Se nu skandalen med Hillarys kampanjledare Podesta.

Se och lyssna på vad hon själv säger!
Det gick bra att höra vad Trump sa för elva år sedan. Han var inte i politiken då till skillnad från hur Clinton har betett sig i sitt ämbete som State Secretary. De är de sämsta kandidaterna någonsin.
Låt det amerikanska folket säga sitt.
Svenskar verkar anse att kvotering är viktigare än kompetens och ärligt uppsåt.
Därför tillåter vi valfjäsk som inte är vatten värt.
Men Clinton är väl inte presidentkandidat pga kvotering??
Jag skulle väldigt gärna se Michelle Obama som demokraternas nästa kandidat - och inte pga att hon är kvinna. Dock tvivlar jag på att hon har nån större längtan efter att ge sig in i det getingboet. Paul Ryan tror jag blir nästa president, om 8 år!
 
Postkodlotteriet och Lundin Oil, vad har de med Clinton att göra? För min del är jag glad att slippa rösta i det amerikanska valet och skulle jag välja hade Trump inte haft en röst från mig. Det har med kompetens och ärligt uppsåt att göra, inte kvotering.
Ja svensk prohillary media har underlåtit att rapportera om Clinton Foundation och mejlskandalen.
Nu åker Statsministern med Mr. Wallenberg till Saudiarabien för att återupprätta vapenexporten.
Den ger Sverige välbehövda skattemiljarder och vapenexportmoralen är sekundär.
Den har gått ner från 20 miljarder 2011 till endast 200 miljoner 2015.
De ska på ett diplomatiskt sätt uttrycka att de inte är nöjda med de mänskliga rättigheterna i Saudiarabien.
Lövfen vet nog inte om att INGET av de 58 muslimska länderna har skrivit under FN's deklaration, utan har sin egen Kairodeklarationen som enbart gäller för muslimers rättigheter eftersom Sharia(Allahs lag) står över alla Manmade laws. Det var därför som samtliga 58 protesterade när Wallström uttalade sig om de medeltida gärningarna.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-till-saudiarabien
 
Senast ändrad:
Få här verkar känna till anledningen till att Trump är så populär.
Hillarys mailskandal är större än Watergate.
Lyssna på de nu släppta förhören med Hillary om Bengazi.
Mailen bevisar att hon har ljugit.. Hon säger en sak till folket och en helt annan privat.
Haitierna fick 2% av de insamlade pengarna till Clinton Foundation efter katastrofen med jordbävningen. Postkodlotteriet gav 28 miljoner varav haitierna fick????
Lundin Oil gav stora summor för rättigheter i Afrika.
Se nu skandalen med Hillarys kampanjledare Podesta.

Se och lyssna på vad hon själv säger!
Det gick bra att höra vad Trump sa för elva år sedan. Han var inte i politiken då till skillnad från hur Clinton har betett sig i sitt ämbete som State Secretary. De är de sämsta kandidaterna någonsin.
Låt det amerikanska folket säga sitt.
Svenskar verkar anse att kvotering är viktigare än kompetens och ärligt uppsåt.
Därför tillåter vi valfjäsk som inte är vatten värt.

Två stora utredningar som rör Hillary Clinton har gjorts. Den om Benghazi visade att administrationen visserligen begått en del fel men att den inte kunnat hindra attacken. Den som FBI genomförde avseende Clintons mailhantering kom fram till slutsatsen att hon inte begått några kriminella handlingar.

Ingen säger att Clinton är perfekt men jag tycker det är märkligt att jämföra de klavertramp hon gjort med Watergateskandalen, som inkluderade direkt olaglig verksamhet. Hon har trots allt blivit friad(till skillnad från Trump, som fortfarande står anklagad för våldtäkt på ett barn).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp