Bukefalos 28 år!

Uteboxarna!!!

Sv: Uteboxarna!!!

Var det verkligen asfalt i gången? Får man ha det?
Var det inte flytande gummigolv (ser ut som asfalt)?
Det låter inte riktigt hälsosamt med asfalt i hästboxar, det är ju gjort av olja till största delen.
 
Sv: Uteboxarna!!!

Det var (är) asfalt. Jag jobbade i det stallet i flera år, och under den tiden halkade inte en enda häst. Tycker inte att asfalt borde vara halare än borstad betong, som de flesta har i sina stallgångar.

Har också funderat på om asfalten innehåller farliga saker som man inte vill ha i sitt stall. Det var därför jag frågade.
 
Sv: Uteboxarna!!!

Inte det jag menade riktigt så. undrade hur långt ni hade bara. Vi har haft liknande. Vi hade oxå sadlarna i källaren, det var inge roligt mest på grund av att vi inte hade trappa på några år ner ditt så du kan ju tänka dig hur snuskigt halt det är. Det var oxå kallstall fast kallstall med stallgång. fast nu har dom satt in värme där så nu är det ett varmstall ett för varmt stall för min smak måste jag säga är cikra 15 grader i stallet det blir lite för mycket för min smak.

Har fortfarande inte sadlarna i samma byggnad som stallet nu heller när jag bytt stall men det är inte särskilt långt att gå.
 
Sv: Uteboxarna!!!

Jättefina!!Ser verkligen proffsigt gjort ut,man blir verkligen inspirerad till att ha ngt liknande
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 524
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 883
Senast: Myrten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 241
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 295
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp