Utföra djurvård själv

P

Pyrusan

Hur mycket gör ni själva på era djur? Dvs av sådant veterinär, tandläkare m fl annars brukar utföra.

Jag har tre kaniner som jag klipper klor, tvättar och tar hand om småsår (har dock bara hänt ett par gånger :smirk:) på.
 
Jag gör vad jag kan. Sköter om klor, tänder, småsår och så. Går till vet om det behövs men jag har haft turen att aldrig behöva vetvård bortsett från en hamster som jag glömde ge vatten när jag var liten :o Fast då var det ju föräldrar som sa emot... Men nu betalar jag allt sånt själv :bow:
 
Jag tar hand om sår och allt där smågrejs. Sen så medicinerar jag råttorna själv för jag har medicin hemma och så. Behöver kaninen något medicinskt så tar jag honom till vetten eftersom jag inte är lika kunnig av kaninmedicin.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 518
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 191
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp