Utländska varumärken vi saknar i Sverige

Flapjacks. Alltså så att man bara kan svänga in i en liten kiosk och köpa en billig flapjack för typ 1 pund så klarar man sig ett par timmar
Eller hur! Nej istället får man möjligen välja mellan olika "power bars" eller superekohandplockadefågelfrönbars som kostar >25kr styck. Och de ställen som säljer riktiga flapjacks säljer dem som någon slags kuriositet, dvs dyra.
 
Men jag är glad att det inte finns starbucks i varje gathörn. Jag skulle må så jävla dåligt då, både pga ekonomi och samvete. Avskyr företaget, älskar deras kaffe. :arghh:
 
Det finns många saker som är bra med Sverige men ibland blir jag lite avundsjuk på folk som bor i andra länder eftersom de har tillgång till varumärken som saknas här. Nu senast såg jag Whole Foods i en film och önskade att jag kunde gå dit och handla. :( Jag har kompisar som är smått besatta av KFC och gärna skulle se sådana poppa upp i Stockholm. Vad önskar du skulle lanseras på den svenska marknaden?
Irn-bru. Läsk från Skottland.
Hula Hoops, engelska chips.
Lemsip, Alvedon som man löser upp i varmt vatten, vid halsont.
När jag bodde i Skottland saknade jag Kalles kaviar.
 
@hastflicka - mja, men jämfört med de snabbmatsalternativ vi har här i landet så skulle det vara en bra förändring ju ;) Sen var jag iofs tonåring sist jag åt på dessa ställen, men då var det ruskigt gott :D

Sant! For att vara snabbmat (fast dar ar Denny's ett klart gransfall ... nagon visar en till bordet, det kanns mer 'ombonat' och trevligt an de flesta Svenska lunch restauranter ... och priserna ar i snabbmats klass) ar det riktigt bra mat. :p
 
När jag åker tillbaka till Sverige kommer jag nog sakna Chipotle mest, därefter Target. Walmart är väl inte särskilt speciellt tänker jag, typ som Ica Maxi?
 
Nja ... Alla ICA Maxi's jag varit pa har mest mat och lite annat, medan Super Walmart har mest 'annat' (allt fran klader, mobler, malarfarg, dack till senaste elektroniken) och bara en 1/4, eller sa, har mat och den "lilla" Walmart har ingen mat, bara "annat".
 
Antar att vi har ett medel-walmart här då för den har lite av varje, men ja. Ica Maxi har väl möjligtvis mer mat men mycket av annat också. Delarna brukar vara nästan lika stora mat vs annat
 
Antar att vi har ett medel-walmart här då för den har lite av varje, men ja. Ica Maxi har väl möjligtvis mer mat men mycket av annat också. Delarna brukar vara nästan lika stora mat vs annat

Var i varlden ar du? I USA ar mat ungefar 1/4 i alla stater jag varit (jag stannar ofta pa Walmart parkeringar over natten nar jag ar ute med husvagn, sarskilt nar jag strackkor tvars over hela USA. Walmart uppmuntrar till att man "campar" over natten pa parkeringen och det passar ju bra att handla innan man kor ut nasta morgon.)
I Quebec var jag dock pa ett par mycket underliga Walmart. Komplett annorlunda layout och det konstigaste sortiment jag sett i nagon affar over huvud taget.:confused:
 
Var i varlden ar du? I USA ar mat ungefar 1/4 i alla stater jag varit (jag stannar ofta pa Walmart parkeringar over natten nar jag ar ute med husvagn, sarskilt nar jag strackkor tvars over hela USA. Walmart uppmuntrar till att man "campar" over natten pa parkeringen och det passar ju bra att handla innan man kor ut nasta morgon.)
I Quebec var jag dock pa ett par mycket underliga Walmart. Komplett annorlunda layout och det konstigaste sortiment jag sett i nagon affar over huvud taget.:confused:

Bor i Fairfax, Virginia. Alltså jag menar ju såklart inte att Ica och Walmart är exakt likadana. Men jag tycker verkligen inte att vi har ett behov av Walmart i Sverige eftersom att det redan finns affärer som har ungefär lika utbud (Ica Maxi, fastän Ica har mer mat då).
Men vårt Walmart här har lite av varje. Mindre mat än annat, men då är ju delar av det andra väldigt mycket typ schampo och andra hushållsnödvändigheter.
 
<snip>
Men vårt Walmart här har lite av varje. Mindre mat än annat, men då är ju delar av det andra väldigt mycket typ schampo och andra hushållsnödvändigheter.
Samt dack, malarfarg och vapen :p

Jag haller dock med, jag tycker inte heller att Wallyworld behovs i Sverige. Och inte Target heller. Da finns det annat (som whole foods) som jag verkligen saknade nar jag spenderade tre manader i Sverige i sommras.
 
@hastflicka har din Walmart vapen? På allvar? :eek:

Min Walmart har jag inte besökt på säkert fem år men jag skall alltså gå dit nästa gång jag behöver något till ekorrjakten? :idea:

(Och innan någon blir galen, nej jag skjuter inga ekorrar, äger inga eldvapen, och äter inga djur.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp