Utländska varumärken vi saknar i Sverige

Det finns många saker som är bra med Sverige men ibland blir jag lite avundsjuk på folk som bor i andra länder eftersom de har tillgång till varumärken som saknas här. Nu senast såg jag Whole Foods i en film och önskade att jag kunde gå dit och handla. :( Jag har kompisar som är smått besatta av KFC och gärna skulle se sådana poppa upp i Stockholm. Vad önskar du skulle lanseras på den svenska marknaden?
Tim Tams -Arnott's
 
- Cadburys (deras påskägg är sååå goda!).

- Nyquil och Dayquil förkylningsmediciner. (Men det ska vara den riktigt starka sorten med antihistaminer och hela skiten, som jag fick tag på i USA. Dom är det riktig kick i!)
 
- Cadburys (deras påskägg är sååå goda!).

- Nyquil och Dayquil förkylningsmediciner. (Men det ska vara den riktigt starka sorten med antihistaminer och hela skiten, som jag fick tag på i USA. Dom är det riktig kick i!)

Jag och sambon är i Costa Rica just nu och vi tänkte ägna näst sista dagen inne i San Jose, och vi sa att vi skulle köps med nyquil och dayquil hem, om de finns här, vilket jag hoppas!:)
 
Quaker chocolate chip granola bars :love:

Vet inte hur många svenska varianter jag provat och sett ut såhär varje gång :(:(:(

Önskar man kunde hitta lite velvet cake i Sverige med, jag vet att man kan baka det själv men jag är lat och vill inte :meh:
 
Jag säger oxå Walmart då jag skulle kunna döda för ett eller flera par Jordasch jeans och dom finns bara där då dom har ensam rätt på försäljningen och mina USA kamrater har flyttat hem till sverige eller andra länder :mad:
 
Jag saknar London Fruit and Herb company, jag älskar deras fruktteer och har beställt hem från amazon ett par gånger men det vore så mycket enklare att köpa dom här :)
 
KFC ar sa sjukt overskattat sa det ar ledsamt. Dessutom med tanke pa vilken kycklinguppfodning de stodjer vill jag verkligen inte ha hit dem.

Krispy Kreme hade jag garna sett daremot. Ingen donutkultur i sverige :(

River Island, skaka om i modet? Ser ju ut som exakt allt annat

Superdry skulle jag daremot garna vilja se. Helt plotsligt skitenkelt att handla presenter till ungdomar (/pinsamma morsan)
mer presenter
Liberty (London) hade jag garna haft en svensk version av.

Cadbury

Pasteis de Belem (smarrigt!)
Le Pain Quotidien (café)
 
Senast ändrad:
Jag saknar också Taco Bell! Och Dairy Queen och Dennys också :D

Inte for att Taco Bell ar nagot att hanga i julgranen, men de har ett fatal ratter pa menyn som ar riktigt bra for sitt pris ... Men Dairy Queen? och an varre, Denny's? :yuck:
A andra sidan har jag en kompis som kommer och halsar pa mer for att ata pa IHOP (International House Of Pancakes) och Cracker Barrel an att halsa pa mig :p ... stallen jag vagrar att ga till om inte nagon annan propsar pa det. Det kan handa att jag skulle kunna erkanna att jag ar en smula bortskamd med var (och vad) jag ater :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp