Utländska varumärken vi saknar i Sverige

Önskar man kunde hitta lite velvet cake i Sverige med, jag vet att man kan baka det själv men jag är lat och vill inte :meh:

Tycker det brukar finnas på lite diverse cafeer och konditorier. Finns det inte där du bor kan du ju gå in på nåt konditori och föreslå att de börjar sälja det. Red velvet är ganska lättsålt och har du tur så nappar dom på förslaget. ;)
 
@hastflicka - mja, men jämfört med de snabbmatsalternativ vi har här i landet så skulle det vara en bra förändring ju ;) Sen var jag iofs tonåring sist jag åt på dessa ställen, men då var det ruskigt gott :D
 
Tycker det brukar finnas på lite diverse cafeer och konditorier. Finns det inte där du bor kan du ju gå in på nåt konditori och föreslå att de börjar sälja det. Red velvet är ganska lättsålt och har du tur så nappar dom på förslaget. ;)

Nä inge velvet cake i sikte här i söder :cry: nån som vet ett café i stockholm som har? ska snart så jag hade inte blivit ledsen om jag kunde passa på att käka lite kaka :D
 
Har du testat Rinexin (receptbelagd, finns i Sverige)? Jag tycker att den är mycket effektivare.
Nä reaktionen jag fick när jag gick till läkaren var "du måste ha haft symptomen i minst tio dagar innan det är en bihåleinflammation och då kan du få antibiotika". Jag får jätteont i tänderna och huvudvärk och har inte alls lust att vänta 10 dagar för att få hjälp. Och antibotika vill jag verkligen inte ha i onödan om det nu går att förebygga. ..
 
Nä reaktionen jag fick när jag gick till läkaren var "du måste ha haft symptomen i minst tio dagar innan det är en bihåleinflammation och då kan du få antibiotika". Jag får jätteont i tänderna och huvudvärk och har inte alls lust att vänta 10 dagar för att få hjälp. Och antibotika vill jag verkligen inte ha i onödan om det nu går att förebygga. ..

Men Rinexin är inte antibiotika, det är avsvällande. Var det verkligen Rinexin du frågade efter?
 
Nä reaktionen jag fick när jag gick till läkaren var "du måste ha haft symptomen i minst tio dagar innan det är en bihåleinflammation och då kan du få antibiotika". Jag får jätteont i tänderna och huvudvärk och har inte alls lust att vänta 10 dagar för att få hjälp. Och antibotika vill jag verkligen inte ha i onödan om det nu går att förebygga. ..

Vad jag har hört så är det nya riktlinjer inom vården sen en tid tillbaka, man ordineras en särskild nässpray mot bihåleinflammation och den ska vara väldigt effektiv.
 
Nakeds Green Machine Juice saknar jag.. (håller tummarna hååååårt att Starbucks kommer sälja den även i Sverige när de öppnar nu.)
Value ibuprofen och paracetamol för 16pence styck.
Pom granatäpplejuice till någorlunda rimligt pris.
Tidningar och magasin till rimligt pris, olika former av kroppsoljor likaså (argan-/jojoba-/kokosolja för några dollar anyone?)
Marks & Spencers takeawaymat, Itsu. Hale & Hearty soppställe. Trader Joe's.

åh vad hungrig jag blev nu.
 
Men Rinexin är inte antibiotika, det är avsvällande. Var det verkligen Rinexin du frågade efter?
Nej jag frågade vad jag skulle göra åt mina igentjockade bihålor, speciellt eftersom jag skulle flyga utomlands några dagar senare. Det citerade var svaret jag fick.

Jag stapplade av planet med fruktansvärd huvudvärk rätt in på Boots och ett par timmar senare mådde jag mycket bättre...
 
- Starbucks! Okej, ja de finns i Sverige, men inte där jag vill att de ska finnas :angel: skulle kunna döda för en caramel macchiato just nu
- Större utbud av Twinings-teer så att man slipper gå till special-butiker för att få de bästa sorterna
- Nandos! Älskar att det är totalt acceptabelt att beställa ett glas mjölk till maten :o, de får gärna importera brittisk mjölk också :D
- Primark.
- Flapjacks. Alltså så att man bara kan svänga in i en liten kiosk och köpa en billig flapjack för typ 1 pund så klarar man sig ett par timmar

Edit: Boots här i Visby har inte alls samma utbud som typ London, men de har ett hyfsat bra kundprogram så man får nästan alltid ett par kronor billigare än ordinarie pris på hela sortimentet :up:

Edit 2: Hur kan jag glömma tyska Butlers?
 
Lemzip från Booths (förkylnings/influensa medicin)
Teer och marmelader från Fortnum & Mason
Instämmer i Tjenixens inlägg: Marks & Spencers takeawaymat, Itsu. Hale & Hearty soppställe. Trader Joe's

Men jag vill också ha M&S's underkläder och strumpor
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp