Bukefalos 28 år!

Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Ja men absolut! Jag följer givetvis reglerna till punkt och pricka när jag tävlar, ingen snack om den saken, men jag behöver ju inte tycka om det ;)

IngelaH: Fast de måste ju inte ha det, väl? Däremot så har jag hört från en opålitlig källa att det kan påverka bedömningen hur väl man är klädd osv...

Nu tog jag bort den delen av inlägget, så fort jag kunde då jag inte kände att det fanns någon anledning att dra in dem i diskussionen :D. Men de källorna är som sagt, lika opålitliga som de källor som hävdar att dressyrryttare, som i klasser där man får välja mellan hjälm och hatt, väljer hjälm, samt de dressyrryttare som har väst under kavajen får sämre bedömning än andra. ;)
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Det var bara en allmän fråga, det finns många som skäller på dressyren och hoppning som aldrig kommer i närhet av en tävlingsbana eller en häst som är klar för tävling:)
Och eftersom jag inte direkt har koll på vad alla rider så kändes det bäst att fråga!
Nu har jag inte nån koll på vilken klass man MÅSTE rida på kandar, dit har jag inte kommit än...

Det finns massor av människor som jag aldrig skulle sätta på min häst:)

Jag ska även tillägga att jag nu förstår tråden, jag fattade det först som att du skrivit det som en egen tråd, men efter att ha läst vart du skrev först så förstår jag nu lite bättre!
Jag bor i Strömsund. Kan inte skriva vem jag tränar för, det räknas väl som reklam?
Men det är i alla fall tre (4) st. En som ridit upp till st george häromkring. En westerntränare som tävlat VM, men som startade sin ryttarkarriär i det militära.
Sen är det en hopptränare från södra sverige.
Och typ två gånger per år så rider jag för en tjej som jobbar hos en Sveriges bästa ryttarinna. Inititialerna T.W;)
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Jag kan PM'a över till dig, ordagrant vad du skrev Mackan. Du skrev något helt annat än vad jag skrev. ;)

Mvh

IngelaH
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Okej, bra att vi balanserar på samma planka nu iaf ;)
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Nix, grundandemeningen och principen ang. besserwisserhet inom vissa skolor är exakt densamma! du har svar på ditt pm i övrigt.

Waldorf: tyvärr köper jag inte ditt hävdande att du absolut inte vet och kan allt. Det är inte så du framställer det hela, snarare gillar du att idiot förklara alla som inte håller på med NH - särskilt de som hävdar att de har lika okomplicerade och humant hanterade hästar utan NH metoderna. Verkar som om lägger man till att man tävlar utöver det, så går du riktigt igång : )
 
Senast ändrad:
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Ja... Kanske!
Men å andra sidan, har du problem med det kanske du ska hålla dig ifrån mitt namn och/eller hålla dig till bildgalleriet :)
Jag måste fascinera dig, för du lägger ner en hel del tid på just mig :) :love:
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

haha, vad jag vet har inte våra vägar korsats de senaste 6 månaderna, så det kan du nog glömma. Efter ditt utspel idag gick jag in i bildgalleriet för att se vad du hade att komma med : ) ungefär som IP adresser du vet - är man någorlunda datorkunnig så vet man att folk kan se vad man tittat på - så om du tror att det är en överaskning att jag sett att du sett det, så får du nog tänka om : )

men som sagt, det måste vara jobbigt att vara så duktig och ha så mycket knäppgökar som inte fattar ett dyft runt omkring sig : ) Känner stor sympati.
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

*Knapplån!*

NU TAR VI DET LUGNT!

Andas och återgå, till en trevligare form av diskussion.

Puss o kram, skumbanan!
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

De värsta är nog dom dom har som sport att misstolka *hostar*
Så... Jag får ingen inbjudan på en liten privatföreställning av dig som jag efterlyste?
Min varma choklad hinner kallna :(
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

till skillnad från dig erinrar jag mig. öh.t inte detaljer runt tidigare konversation : ) . Jag lämnar dina inlägg att tala för sig själva istället och lyssnar på moderators senaste uppmaning från och med nu.
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

De värsta är nog dom dom har som sport att misstolka *hostar*

Och DET, kan jag säga att det innefattar "bägge sidor", som har utkristalliserat sig i denna tråd. Den sporten att medvetet missförstå, är nämligen även du och Kimmis väldigt kompetenta i.

Men nu, tycker jag att vi övergår till en VETTIG diskussion i stället.

Mvh

IngelaH
som ska hämta en drickyoughurt skogsbär, trycka i mig två pamol, en diklofenak och avsluta det hela med en dubbel espresso.
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Ingela, jag tycker du ska vara väldigt försiktig med att moderera trådar där du själv deltar aktivt. Tidvis verkar det som du använder din ställning som moderator för att styra diskussionen och inte för att hålla borta påhopp och andra regelbrott.
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Ingela, jag tycker du ska vara väldigt försiktig med att moderera trådar där du själv deltar aktivt. Tidvis verkar det som du använder din ställning som moderator för att styra diskussionen och inte för att hålla borta påhopp och andra regelbrott.

Tack för din åsikt, den är värdefull för oss.

Varför tror du att Immer, är med här ;)

Jag vet inte om du har sett att jag skriver IngelaH och inte moderator, men rätten att kräva lite återhållsamhet i hur man uttrycker sig, det har man väl ändå oavsett om man är moderator eller ej. Även DU har rätt att peta på nån som uttrycker sig "opassligt", eller hur?

Mvh

IngelaH
 
Senast ändrad:
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Visst har jag sett att du skriver under med olika, men när du väljer vilken underskrift är väldigt förvirrande och likaså ditt väldigt synliga och aktiva modererande.
 
Sv: Utrustning - sidospår till Ledarskapstråden

Visst har jag sett att du skriver under med olika, men när du väljer vilken underskrift är väldigt förvirrande och likaså ditt väldigt synliga och aktiva modererande.

Jag har på mina forum, fått höra allt ifrån, att jag har modererat allt, till att jag inte modererar någonting. Jag försöker numera hålla en gyllene medelväg, där även övriga forums besök från användare kan tas in i eftertanke.

I just den här tråden, är det styrt och ställt med "bägge sidor", även om kanske inte du ser det. Och det enda jag tog bort, det var ett inlägg som slank ur Mackans tangentbord, på en av de första sidorna och i samband med det, kontaktade jag Immer, då jag skulle åka iväg till min vackra vita.

Viss takhöjd, måste ju även få finnas på ett diskussionsforum och i den här tråden, tycker jag att det har vänts på kuddar både här och där i från en enda persons åsikt om att världen ser ut så punkt slut, till att det är faktiskt TR som säger det och det...

Tack och lov, finns det fantastiskt bukefalister, med ett rikt spektrum från åratal av egen sund hästhantering, till tävlingsryttare upp till svårare klasser både i nationell och internationell tävling. Även om missförstånd säkert har funnits och finns, från många håll.

Mvh

IngelaH
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 289
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 973
Senast: sorbifolia
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
41 175
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 220
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp