Texaz

Trådstartare
Har fått utslag, främst på händer, armar och ansikte.
Tänkte först soleksem, men har hållt mig inne de senaste dagarna, bara gått ut när djuren ska ha mat.
Vad kan det annars vara?
Tips på lindring?
20210607_105150.jpg
 
Jag tycker sprit lindrar klåda för det mesta 😇. Dock inte alltid.
Jag var inne på knottbett, men placeringen kändes fel.

@Texaz har du varit på stranden eller kan ha utsatts för några andra loppor?
https://www.1177.se/Uppsala-lan/olyckor--skador/bett-stick-och-vaxter/loppbett/
Nej, har bara varit hemma legat inne och läst pga värmen.
Tror inte heller på knott då jag inte varit ute just någonting.
Vet inte om det kan vara relaterat till värmen, men känns inte heller troligt då jag haft ca 20 grader inne.
Högst märkligt men kan ju lindra det med spriten och hoppas att de försvinner.
Tack iaf för uppslag 😎
 
Har fått utslag, främst på händer, armar och ansikte.
Tänkte först soleksem, men har hållt mig inne de senaste dagarna, bara gått ut när djuren ska ha mat.
Vad kan det annars vara?
Tips på lindring?
Visa bifogad fil 71094
Utslag som inte går över med ett par dagars egenvård bör visas upp för vården, om man inte känner igen dem sen tidigare. Det skulle t.ex kunna vara skabb och för att behandla det behöver man ha diagnosen säkerställd via vården.
 
Utslag som inte går över med ett par dagars egenvård bör visas upp för vården, om man inte känner igen dem sen tidigare. Det skulle t.ex kunna vara skabb och för att behandla det behöver man ha diagnosen säkerställd via vården.
Nja skabb hade jag i ungdomen, kliade som bara :nailbiting:
Det här är mestadels prickar, varav en del kliar ibland men klådan upphör när jag har på sprit.
Får kolla med 1177 i morgon om det inte blivit bättre...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
698
Senast: Kakis
·
Hemmet Vi är två långhåringar i hushållet som tappar massa hår hela tiden och hur ofta jag än försöker ta och fånga upp drivorna som samlas...
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Motacilla
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp