Utställningstråden 2011

Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Help me :D
Jag sitter och försöker skriva lista på vad jag behöver ha med mig till utställningen. Än så länge ser min lista ut såhär:
Nummerlappar
Stamtavlor
Vaccinationsintyg
Svanspapper (mitt intyg på att tantens svans är kapad pga skada :p)
Utställningskoppel
Kam
Tygbur
Hundgodis
Tuggben
Matmössa
Handduk
Matskål
Hundmat
Vatten
Lite vällingpulver (unga dåren dricker inte vatten annat än på hemmaplan annars)
Tygskor
Klädrulle
D300, teleobjektiv + nyladdade batterier och tomt minneskort
D80 + nyladdat batteri och tomt minneskort

Har jag glömt något? :angel:
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Help me :D
Jag sitter och försöker skriva lista på vad jag behöver ha med mig till utställningen. Än så länge ser min lista ut såhär:
Nummerlappar
Stamtavlor
Vaccinationsintyg
Svanspapper (mitt intyg på att tantens svans är kapad pga skada :p)
Utställningskoppel
Kam
Tygbur
Hundgodis
Tuggben
Matmössa
Handduk
Matskål
Hundmat
Vatten
Lite vällingpulver (unga dåren dricker inte vatten annat än på hemmaplan annars)
Tygskor
Klädrulle
D300, teleobjektiv + nyladdade batterier och tomt minneskort
D80 + nyladdat batteri och tomt minneskort

Har jag glömt något? :angel:

Jag har alltid med mig våtservetter också, tycker man blir så äcklig om fingrarna av allt godis (köttbullar) man ger hundarna.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag har alltid med mig våtservetter också, tycker man blir så äcklig om fingrarna av allt godis (köttbullar) man ger hundarna.

Smart! Jag vet inte ens vad jag ska ha med för godis till dem :angel: Något superjättegott måste det vara.. Kanske torkar lite blodpudding imorgon helt enkelt.

Och något att sitta på är ju bra ja...
 
Sv: Utställningstråden 2011

Bajspåsar, det har jag glömt en gång faktiskt.. :D
Men kontakter är super att ha med! Köerna till bankomat kan ju vara milslånga. Och allt ska betalas kontant i regel, allt från dricka till alla prylar och sånt man kan fastna för (jag brukar få med mig hundfoder till bra pris, tex Orijen som mina ändå äter :banana: )
 
Sv: Utställningstråden 2011

knapp

Önskar ALLA som ska ställa i sthlm i helgen ett stort LYCKA TILL!!!
Är grymt avundsjuk och önskar jag kunde vara där jag med, men det kommer fler gånger..
 
Sv: Utställningstråden 2011

Bajspåsar, det har jag glömt en gång faktiskt.. :D
Men kontakter är super att ha med! Köerna till bankomat kan ju vara milslånga. Och allt ska betalas kontant i regel, allt från dricka till alla prylar och sånt man kan fastna för (jag brukar få med mig hundfoder till bra pris, tex Orijen som mina ändå äter :banana: )

Jajustja! Hundarna lär ju skita också :angel:
Och man kan ju tydligen köpa rosetter om det går hyfsat bra utan att gå så bra att man får rosetter gratis? :p I sådana fall ska jag shoppa, fast jag vet inte alls vad sådana kan tänkas kosta. Någon här som har en aning om vilka rosetter man kan köpa och hur mycket de kostar ungefär?

Sedan ska jag ha med penna också! så att man kan skriva ner saker i katalogen, och kanske papper så att man kan skriva ner annat som man vill komma ihåg?
 
Sv: Utställningstråden 2011

KL

Lycka till alla ni som ska ställa i Stockholm i helgen!!! Jag skulle dit men har tyvärr fått förhinder. Hoppas på att få se bilder på era fina älsklingar från ringen :love:
 
Sv: Utställningstråden 2011

... och huvudvärkstabletter och öronproppar. :p :D

Det behöver i varje fall jag om jag ska vistas i stora mässlokaler.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Rosetterna brukar finnas i ett par tre olika utföranden av olika lyxig art, nånstans mellan 50-100 kr :) Nån enstaka dyrare eller billigare har jag sett.

Jag köper faktiskt CK-rosetterna, har min "skrytvägg" där varje hunds bästa prestationer hänger och de som som bäst fårr CK har givetvis en CK-rosett :) Nån BIR-valp på stora sthlm finns där åxå osv. Yup jag är en nörd :D
 
Sv: Utställningstråden 2011

Rosetterna brukar finnas i ett par tre olika utföranden av olika lyxig art, nånstans mellan 50-100 kr :) Nån enstaka dyrare eller billigare har jag sett.

Jag köper faktiskt CK-rosetterna, har min "skrytvägg" där varje hunds bästa prestationer hänger och de som som bäst fårr CK har givetvis en CK-rosett :) Nån BIR-valp på stora sthlm finns där åxå osv. Yup jag är en nörd :D

Ah, perfekt. Då får jag fundera lite på hur många rosetter det som mest kan bli att jag kan köpa.
Får någon av damerna CK så ska jag absolut köpa, framförallt om det är Waha som får ett eftersom det i så fall skulle bli hennes första :p (Hej hunden som alltid får släta 1or och åker ut för att hon inte är showig eller har för mycket muskler..)

En veteran och en bruksklasshund... iaf två rosetter om båda får CK. Kan man köpa mer tro?
 
Sv: Utställningstråden 2011

Man kan köpa rosetter för typ allt ;)
För kvalitetspriset, ev placering i klassen, CK, HP (ges väl fortfarande till veteraner?), ev placering i BTK/BHK, CERT/R-CERT och R-CACIB/CACIB. BIR/BIM brukar man väl få i ringen om det går så bra. Nu är det ju dessutom nordisk vinnare, vet inte om det är någon speciell rosett..

Jag köper nästan alltid rosetter, även om hunden åker ut med VG.. Nördigt värre med rosettvägg och allt!

Tänk på att ta med dig dina egna kläder!
(Om man nu byter om innan, jag har alltid med mig kavaj och lågskor..)

Och nummerlappshållare!

Påminner mig om att jag nog ska börja packa själv.. :p
 
Sv: Utställningstråden 2011

Haha, jösses :D Fast.. OM man nu får en BIR/BIM-vinnare, så känns det ju jäkligt onödigt att också köpa rosett för CK och kvalitetspriset :D

Nummerlappshållare hade jag glömt att tänka på!
Kläderna kommer jag ha på mig redan när jag åker hemifrån (därav att jag ska ha med klädrulle...)

Och justja! Om någon skulle vilja komma fram och hälsa på mig imorgon så finns jag hela dagen vid salukiringen och kommer se ut ungefär såhär: http://cdn06.dayviews.com/96/_u2/_u0/_u4/_u4/_u4/_u9/u2044492/72437_1323253867.jpg :angel:
 
Sv: Utställningstråden 2011

Kanske, men å andra sidan vore det ju toppenkul att åka hem med väskan full av rosetter :angel:
 
Sv: Utställningstråden 2011

ÅH!!
Jag har precis fått lite färska resultat från ringen idag!
måste ju få skryta lite trots att varken jag eller mina hundar är på plats;)
Min uppfödare vann uppfödarklassen:banana:
BIR och titeln nordisk vinnare gick till Trojas halvsyster!!
Även övriga släktingar som ställde upp fick superfina resultat! SÅ himla kul!! Har dock fortfarande ångest att inte vi var på plats, hade förmodligen gått ganska bra med tanke på att syskon och halvsyskon från min uppfödare är väldigt lika, men jag får glädjas åt de andras resultat istället!:D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 328
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 335
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 626
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp