Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

KL
Efter lite trimning blev han faktiskt riktigt fin min prins :)
1185244_10151799030351413_1210057183_n.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Nu har det kanske sjunkit in ;)

I Överkalix Söndagen den 18:e Fick jag min första egenuppfödda CHAMPION!!! :bump::banana: och som inte det räkte så tog Ängel sitt andra cert som Junior :D

Stod BIR och BIM oplacerad i gruppen men vad gör det ;)

Kritiken

Falcon:
2 years Square Built typical male, typical head, dark Eyes, weel folded ears and strong bite, lovley neck and shoulder, short strong back, Correct angulation, (de??se) coat, movement ok.

Ex, CK, Cert, BIR och Champion!

Ängel:
17 months, very feminine typical bitch with a lots of temp, Square built whit long head with nearly parallel lines, nice fold earsand dark Eyes, strong bite, lovley neck, short back, correct angulations, perfectly set on tail. Need to developed further in body, a drive on the move

Ex, CK, Cert och BIM

Lite bilder


BIM och BIR


Falcon


Ängel
 
Sv: Utställningstråden 2013!

KL

Backamo igår. Mattis och kullbrorsan Ecco fick excellent och Ecco även ck :)

Mattis kritik: "goda proportioner på benstommen. Välformat huvud, med tillräckligt stop. Korrekt bett. Ngt brant skuldra. Bra rygg. Tillräcklig kropp. Goda vinklar. Fria rörelser. Utmärkt päls"

Även Mattis uppfödare var med med en av sina tikar, hon fick också excellent.

Suddig bild på Mattis. Ignorera min lidande min ;)
1240202_10151554711757343_1305987757_n.jpg

1175091_10151554705717343_382804603_n.jpg


Ecco
1236871_10151554712552343_2000449387_n.jpg

1239989_10151554705217343_930277742_n.jpg


Märta
1185892_10151554704697343_1696814920_n.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Lägger ut frågan här. Jag tänkte köpa ett utställningstält och undrar helt enkelt vad har ni och vad kan ni rekommendera?
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Har nyligen köpt ett från Hansegården och är jätte nöjd!
Öppningar åt alla håll, lätt att sätta upp och ta ner (inga lösa delar), myggnät på alla sidor, väger inte jätte mycket och skit fin färg!
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Har du det lila eller det blå? Jag vill ju så gärna ha det lila med det är slutsålt. :( Det blå ser inte lika bra ut på bild, men jag har å andra sidan inte sett det i verkligheten.
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Jag har det stora lila. Var rädd att det skulle kännas för stort men hittills alla utställningar har vi lyckats fylla upp det och jag är verkligen super nöjd över mitt köp!
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Jag gillar verkligen deras tält! Men det känns så trist samtidigt att lägga 3000 kr på nåt med "fel färg". Fast å andra sidan, kanske dumt att haka upp sig på färgen. Huvudsaken är ändå att det fyller sin funktion. Alternativet är väl att vänta till nästa säsong och se vilka färger som kommer då. Men då blir jag utan tält i September på tävlingen och det känns som en månad där man gärna vill ha tillgång till tak över huvudet. ;)
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Vi har också Hansesgårdens, fast ett grått och det mindre. Är jättenöjda, köpte det i juni :)
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Jag har nu varit med och satt upp och plockat ner en Royal Canin-tält några gånger. Lagom stort (vi var tre personer och 6 hundar), inte så tungt att bära, men man bör vara två för att sätta upp det smidigt (enl mig då, det finns säkert någon bra teknik för enmansuppsättning också, men vi kom inte på den :) ).
Annars har jag satt upp berså-tält *ryser* När jag väl köper tält blir det INTE ett sådant, just för att de är så tunga och klumpiga att sätta upp.
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Glömde ju berätta hur det gick på utställningen förra helgen. SDHK i Luleå. Fantastiskt väder, 3 Griffon Brux, Alva, mormor och... ja, nån sorts moster är hon ju, lilla Miss Izzi. Fin kritik, slagen av mormor, som sedan blev BIS2-veteran och BIS3. En trevlig dag :)
Drömmer fortfarande om Riga, men det blir nog inte. Men, tre-dagars i Finland i december låter mycket lockande, får resa och boende till ett riktigt bra pris... ska se om jag får ledigt från jobbet, det är ju Finsk Vinnare ena dagen, Helsingforsvinnare andra och Nordisk Vinnare tredje, så det borde finnas många fina Griffoner att titta på :)
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Vad kul! Grattis :) Ang det branta korset; kan du trimma mer mitt på korset och borsta upp lite strax innan svansroten så ser det nog inte lika brant ut längre ;) man får lura ögat lite!
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Uppdatering från helgen då Gotland Dog Show 2013 gick av stapeln. Utställning både på lördagen och söndagen :)

Här är alla hundar vi hade med oss:
1236781_10151544270976626_1977216296_n.jpg


Rapporterar bara för de som jag ställde, falukorw får stå för de andras resultat!

Lördag: Visade Dahlias syster La Leia's Delicious Dixie i unghundsklassen som blev 3:e bästa tik m r-cert och r-cacib :D Visade även La leia's brilliant Bailey i championklassen; Exc, CK och 4:e bästa hane.
Var även med i en väns uppfödargrupp där vi fick HP och blev utplockade bland de 6 bästa i BISet, konkurrensen bestod verkligen enbart av eliten (de som alltid är med, tävlar om årets uppfödare och samlar poäng) så det var jätteroligt!

Tyvärr ingen jättebra bild:
1239996_10151544273876626_1207148791_n.jpg


Söndag: Visade Dixie igen som vann unghundsklassen med CK men tyvärr oplacerad i bästa tik. Fin kritik!
Bailey lyckades bli bästa hane med cacib och blev därmed INTERNATIONELL CHAMPION!!! Det var så roligt! Grattis igen till falukorw som fött upp hunden, första internationella championen :D Tyvärr räckte det inte till hela vägen, tiken blev BIR och Bailey BIM, även om jag tyckte att Bailey var så mcyket finare än tiken.
Sen var jag även med och visade min Dahlia i falukorws uppfödargrupp (Kennel la leia's). Fick HP men tyvärr inget i stora ringen.

BIR och BIM
559785_506482222770520_1279500983_n.jpg


1185824_10152139982253625_1353050042_n.jpg


La leia's Brilliant Bailey, La leia's cheery cookie, la leia's dazzling dahlia, la leia's delicious dixie
1000599_10152139982428625_59622852_n.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Men hallå!!
Var ni HÄR?? Utan att säga till?? :O :D
Grattis till fina resultat!

Kl
För oss blev det storslam här på Gotland!
Ställde "vår" (hon är såld) husky Storm som fick Excellent CK CACIB och BIR båda dagarna!

Och så min Troja!
Bruksraserna hade chansen till 3-dagars då SBK hade utställning på fredagen. Hennes resultat på 3 dagar:
3xCK 2xCACIB 3xBIR, dessutom blev hon utplockad bland de 6 bästa i gruppen på lördagen men slutade oplacerad.
(Går det att lägga in bilder från mobil??)
 
Sv: Utställningstråden 2013!

KL

Nu har vår nummerlapp till Högbo kommit, första officiella utställningen. Mina nerver hoppar runt redan nu :nailbiting:.
Vi ska in väldigt tidigt och bedömningen börjar 9. Hade tänkt att vi ska komma till parkeringen/parkeringskön kl 8.30, räcker det? Hur lång tid tar det att få parkering, att gå därifrån, förbi veterinärbesiktning och vidare till ringen?
Vad har vi gett oss in på, vi har inte ens tränat :o.
 
Sv: Utställningstråden 2013!

Jag brukar se till att vara på plats minst en timme innan jag förväntar mig att jag ska in i ringen. Minst. Speciellt om jag går tidigt i ringen, det är ju massor med folk som ska in på området på morgonen, vill inte riskera att komma försent till ringen och jag hatar att stressa. Är man lite mer avslappnad i sin inställning till tid (dvs inte MÅSTE vara minst 10min (gärna 20...) tidigare till möten osv) fungerar det säkert att komma lite senare, men jag vågar inte chansa.
Har jag skrämt upp dig nu? :D

*kl
Har äntligen fått tummen ur att skicka in Alvas championatansökningar. Eller, jag har ansökt i Norge, snacka om smidigt! Fyll i Word-filen och maila in det. Sen skulle jag ansöka i Danmark. PDF som inte går att fylla i, konverterar till Word (jag skriver närmast oläsligt, det är inte för inte jag är läkare ;) ), och när jag sedan glatt tänker skicka iväg det per mail visar det sig att de tar emot ansökningar via fax eller snigelpost. Suck. Och nu får jag inte skrivaren att fungera. *surar* Jaja, på det imorgon igen :D

Har strukit mina Finlandsplaner i december, domarna är tydligen inte helt förtjusta i typen av hund jag har, och istället står Litauen på agendan. Många länder på tal, frågan är om jag verkligen kommer iväg någonstans :) Den som lever får se!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 197
Senast: Pratsch
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 761
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 241
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp