Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2014

Sv: Utställningstråden 2014

Mattis ställdes på My dog i januari. Som det ser ut nu så blir det en inofficiell i slutet på maj, Vänersborg i juni och Backamo i augusti som det ser ut nu :) jag lurar lite på en rasspecial i Borås i slutet på juni också, men vi får se :)
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag har inga stora utställningsplaner för året. Kommer att ställa på utställningarna på hemmaplan (4 stycken) men i övrigt blir det nog inte så mycket mer. Den äldre samlar excellent med CK, har två reserv-cert, men inte så mycket mer än så, så det här blir nog sista sommaren hon ställs (3 år).
Den yngre är lite sen i utvecklingen så egentligen är det nog inte lönt att ställa henne förrän nästa år, men jag kommer nog att anmäla även henne till samma utställningar som storasyster eftersom att vi ändå ska dit. Hon blev tyvärr inte så bra exteriört som jag hade hoppats på (hennes äldre halvsyskon vann tex my dog båda dagarna i år) så hon kommer nog bara att ställas sparsamt. Förhoppningen är väl att kunna få ett excellent i alla fall eftersom att hon mest troligt kommer att gå i avel.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag har inga större utställningsplaner egentligen. Däremot vill jag gärna åka iväg på alla möjliga tillställningar i miljöträningssyfte. Så jag har hittat på ett par inoff utställningar nu under våren jag funderar på att anmäla till och så ett par mindre utställningar i en klubb som inte tillhör SKK. Vilken/vilka det blir har jag inte bestämt ännu, men minst en kanske nån till är planen.

Officiella SKK utställningar får vänta tills/om kenneln som äger avelsrätten vill att han ska ställas.
 
Sv: Utställningstråden 2014

*kl*
Kul att så många ska ut och ställa :)

Jag sitter och överväger att skaffa en riktig hundfön, har ni några tips på någon som är bra och prisvärd?

Jag har kollat lite på Metro Air Force Commander men den är ju "ganska" dyr, framförallt för nån som jag som mest ställer för att jag tycker det är kul :o
 
Sv: Utställningstråden 2014

Endast två utställningar planerade i år. Rasspecialen för lagotto romgnolo och sedan Avestautställningen som är dagen efter (det är där radunon, rasutställningen, är).
Första utställningen sen 2008 :nailbiting:
Kommer se till att nån kunnig får klippa henne innan.

Labradoren får ev hänga med på Avesta-uställningen också, eftersom vi ändå ska dit.
 
Sv: Utställningstråden 2014

*kl*
Ni som är experter kan man få ställa en riktig amatörfråga?
Kan man efteranmäla till utställning på samma sätt som t ex hästtävlingar?
Några syskon till min valp ska åka på utställning nästa helg och jag ångrar att jag inte anmälde.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Ring arrangören och fråga. Tycker det alltsomoftast dyker upp någon med specialnummerlapp på de inoffare jag är på (dvs efteranmäld på något sätt). Men det kan ju vara lokal tradition... :)
 
Sv: Utställningstråden 2014

Om du är snabb, har dom inte tryckt katalogen brukar de kunna ta emot efteranmälan.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag tänkte ställa hanen på Lilla Stockholm i april, och sedan får han gå rasklubbens i juni också. Beroende på hur det går så får vi se om vi ställer vidare sen. Det blir inget under hösten ivf, då är det ju jaktsäsong. Han har ett cert sedan innan.

Den lilla har ett överbett som jag hoppas ska växa bort, men jag tänkte ställa henne på rasklubbens i juni för att få en kritik i övrigt åtminstone. Hon är fortfarande junior då, så jag hoppas att dom har lite överseende med överbettet :p

Rasen är tysk wachtelhund.

Det har blivit lite ändrade planer. Den lilla ska ställas i Kista i april, men jag tror att jag struntar i att ställa hanen där. Det är samma domare i Kista som det är för hanarna på wachtelklubbens utställning i juni, så han får bara gå den.

Anmälde precis den lilla till Kista, och är typ redan nervös :p
 
Sv: Utställningstråden 2014

På officiella utställningar är det no go om man missat anmälningstiden, särskilt om det bara är en vecka kvar.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Har inte facebook nå mera tyvärr. Nå, det kanske blir typ 2016 istället, ska förhoppningsvis få hem valp nästa vår och då ska vi ut på utställningar :D

Spännande med valp, blir det en till pudel?


Vi har lyckats ta ett cert i Sverige och ett i Finland under 2013 och jag hoppas såklart kunna få henne till champion i år. Eftersom pudlarna delas upp efter färgerna i Finland är det mycket mindre konkurrens där, men hittills har det inte alls gått bra där. Jag tror ändå vi ska satsa på Finland, jag har en kompis som också jagar finskt cert.
Sen blir det eventuellt Danmark också för att försöka få henne till nordisk champion. Lyckas vi få cacib kanske vi måste försöka med något land till så hon kan bli CIB, visst är det 5 st i minst 4 länder?

Vilka utställningar vi ska på i Finland har vi inte bestämt än, vill åka någon gång när det är flera dagar så man har fler chanser
 
Sv: Utställningstråden 2014

På officiella utställningar är det no go om man missat anmälningstiden, särskilt om det bara är en vecka kvar.

Bara förutsatte att det gällde en inoffare, med tanke på tiden på året, men är det en officiell så är det ju verkligen kört.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Spännande med valp, blir det en till pudel?


Vi har lyckats ta ett cert i Sverige och ett i Finland under 2013 och jag hoppas såklart kunna få henne till champion i år. Eftersom pudlarna delas upp efter färgerna i Finland är det mycket mindre konkurrens där, men hittills har det inte alls gått bra där. Jag tror ändå vi ska satsa på Finland, jag har en kompis som också jagar finskt cert.
Sen blir det eventuellt Danmark också för att försöka få henne till nordisk champion. Lyckas vi få cacib kanske vi måste försöka med något land till så hon kan bli CIB, visst är det 5 st i minst 4 länder?

Vilka utställningar vi ska på i Finland har vi inte bestämt än, vill åka någon gång när det är flera dagar så man har fler chanser

Japp, det blir en storpudel. Tiken som jag ska ha valp från ska få valpar i år också och jag är såå sugen för hanen är så jäkla vacker men pengapungen säger åt mig att vänta.

Vad roligt att det går bra för dig och Doris nu! Hoppas att det fortsätter i år och att ni når era mål :)
 
Sv: Utställningstråden 2014

*kl*

Igår blev Aysus bror BIR och finsk champion :D (Kan tillägga att han bor i Finland också).
Jättefin är han och på två bilder jag såg från igår så är han otroligt lik Aysu. Hur kul som helst, framförallt när deras moster blev BIM och bästa veteran eller något sådant. Tja, nu är jag ännu mer sugen på att ställa ut ;)
 
Sv: Utställningstråden 2014

Kul! Klart du måste ställa ut din fina tjej då! Hur var det, var hon utställd något tidigare?


Kl

Nu har jag nog bestämt vilken utställning vi ska på i Finland. Helgen 17-18 maj i Oulu kan man få in tre utställningar på två dagar. Ena dagen är det internationell och andra en grupp- och en pudelutställning, dom är planerade för att man ska kunna ställa på båda så vi kommer att anmäla till det. Det blir spännande att se hur hon kommer att orka med en sån dag, det kan ju bli ganska många svängar in i ringen. Tjejen jag åker med klipper Doris åt mig och brukar hjälpa mig att fixa till henne på utställningsplatsen, det kan nog blir lite stressigt för oss med två hundar och två utställningar samma dag - men ekonomiskt ;)

Är det någon som har provat på att ha två utställningar på samma dag?

Laa, ska du dit?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 276
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 679
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 056
Senast: Pilot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp