Bukefalos 28 år!

Utställningstråden 2014

Tibialis

Trådstartare
Hittade ingen utställningstråd för i år så här är den ;)

Vi tänkte värma upp med ett par inofficiella innan vi ger oss ut och jagar det 3e certet :d

Har bestämt 4 officiella vi definitivt ska åka på, utöver det får vi se vad vi har tid och lust med.


Vad har ni för utställningsplaner i år?
 
Sv: Utställningstråden 2014

Premiär i helgen på en inoff hon är ju ff valp.Sen är tanken 2 cert i år och så mycket vi har råd till utomlands,med början på en 3 dagars i april.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Hon som ska ställas är en dvärg pinscher.En riktig busunge så stackars domare :D
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag ska ställa ut nästa månad. Det blir första gången min Aysu går i öppenklass och första gången hon ställs ut sen hon flyttade till mig för ett halvår sedan. Sen hon kom till mig har hon blivit som en helt annan hund och det ska bli SÅ spännande att se hur det går, hur hon hanterar hela situationen osv.

Jag har även planer på att ställa henne fler gånger i år, men vilka utställningar det blir beror på ekonomin och vilka domare det blir. Vet själv vad jag ser som hennes fördelar och nackdelar, så det ska bli intressant att se vilka domare som håller med mig ;)

Måste passa på att slänga in bilder också som visar lite av skillnaden :p
Här är hon i mitten av augusti precis när hon kommit till mig:
21207_1376746129.jpg


Här är hur hon såg ut igår, 4kg lättare, med enormt mycket bättre päls osv.
1601092_701396413245247_1662738214_n.jpg


Och ni ska se hennes rörelser. Åh, jag kan inte titta mig mätt på henne :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2014

Planen för året är finsk och internationell champion. Kommer ställa på norrbottensutställningarna "bara för att det är kul" (och det sista CACIBet efter ett år och en dag...), någon/-ra av de nordfinska utställningarna i början av sommaren, och så världsutställningen så klart :) Har inga större förhoppningar där, men det ska bli kul bara att vara med.
Skulle tro att utställningssäsongen tar slut där, planerar valpkull i september, det begränsar ju aktiviteterna något.
Hunden som ska ställas är lilla Alva, 2½år, Griffon Bruxellois.
Är det fler som ska på världsutställningen? Buketräffsmöjlighet? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2014

1 Mars ska jag iväg med 2 av hundarna, västsibirisk laika, det är älghundsklubben som ordnar. De har 2 utställningar till jag tänkte åka på i augusti och september, då tar jag med valpen också.

Tänkte väl kanske ta mej till norge också en sväng.

Har en terrier också, hon är fortfarande valp men i slutet av året så ska väl hon komma iväg också. Om hon inte blir för stor, hon är redan otroligt långbent!
 
Sv: Utställningstråden 2014

Planen för året är finsk och internationell champion. Kommer ställa på norrbottensutställningarna "bara för att det är kul" (och det sista CACIBet efter ett år och en dag...), någon/-ra av de nordfinska utställningarna i början av sommaren, och så världsutställningen så klart :) Har inga större förhoppningar där, men det ska bli kul bara att vara med.
Skulle tro att utställningssäsongen tar slut där, planerar valpkull i september, det begränsar ju aktiviteterna något.
Hunden som ska ställas är lilla Alva, 2½år, Griffon Bruxellois.
Är det fler som ska på världsutställningen? Buketräffsmöjlighet? :)

Hur åker du till Helsingfors? Tänkte på samåkning? Jag ska inte ställa men vill gärna fara till Världsutställningen.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Har 6 st officiella inplanerade, varav en är en rasspecial. Blir spännande nu när han går över till unghundsklass :)

Första är i mars, ska bli så roligt!
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag ska på världsutställningen med min valp som är junior då. Hon är en rysk import och uppfödaren planerar att komma med hennes mamma hela vägen därifrån så det ska bli så kul att träffa uppfödaren och Winzis mamma (de är dessutom jättelika!). Vi åker dit med bil och färja. Biljetterna för färjan är väl redan slut men flyga birde man ju kunna göra, framförallt till den som skrev här ovan som inte skulle ställa?
 
Sv: Utställningstråden 2014

Vi ska leta upp flera inoff:er och hade tänkt satsa på stora Svenstavik i augusti MEN jag kommer själv vara i Paris den helgen så jag får skippa det :/ Annars tror jag det blir ett impulsivt år där jag bokar när jag känner för det :)
Jag kommer annars att vara med och anordna rasspecialen i Sundsvall i okt, dagen efter är det via SKK så då kanske vi kör en 2-dagars om jag bestämmer mig för att ställa :)
 
Sv: Utställningstråden 2014

Hur åker du till Helsingfors? Tänkte på samåkning? Jag ska inte ställa men vill gärna fara till Världsutställningen.

Vi bilar, full bil tyvärr.
Det finns en facebook-grupp för samåkning från Norr- och Västerbotten, kanske hittar du någon där?
 
Sv: Utställningstråden 2014

Vi bilar, full bil tyvärr.
Det finns en facebook-grupp för samåkning från Norr- och Västerbotten, kanske hittar du någon där?

Har inte facebook nå mera tyvärr. Nå, det kanske blir typ 2016 istället, ska förhoppningsvis få hem valp nästa vår och då ska vi ut på utställningar :D
 
Sv: Utställningstråden 2014

Vi började utställningarna med internationella i Fredricia där min tik blev BIR med danskt cert. Jättekul!

Nästa är Hässleholm valp med min 10-månaders.
Sen rullar det på med flera svenska och danska utställningar, bla Malmö, Roskilde, Hässleholm mfl.

Jag har Lancashire heeler.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag tänkte ställa hanen på Lilla Stockholm i april, och sedan får han gå rasklubbens i juni också. Beroende på hur det går så får vi se om vi ställer vidare sen. Det blir inget under hösten ivf, då är det ju jaktsäsong. Han har ett cert sedan innan.

Den lilla har ett överbett som jag hoppas ska växa bort, men jag tänkte ställa henne på rasklubbens i juni för att få en kritik i övrigt åtminstone. Hon är fortfarande junior då, så jag hoppas att dom har lite överseende med överbettet :p

Rasen är tysk wachtelhund.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Jag funderar också på Roskilde (vi kanske kan ha buketräff där :D ) men varje gång jag så mycket som närmar mig Roskilde så kör jag vilse :mad::banghead:
 
Sv: Utställningstråden 2014

Hahahahaha GPS är en bra uppfinning. ;)

Absolut Buketräff. Kommer bo i husvagn så trevligt med besök.
 
Sv: Utställningstråden 2014

Och våran utställningspremiär gick just åt skogen,passade på att bryta armen tidigare i kväll (snorhalka ute) :banghead::arghh::cry:
Är det någon som ska köra E20 norrut till kumla utställningen på lördag och har plats i bilen så får ni gärna hojta.
 
Sv: Utställningstråden 2014

I år blir det nog bara 2 x Norrköping (promenadavstånd för mig) och stora rasspecialen. Har inte bil nu och det är ett fasligt pusslande att försöka samåka med andra :banghead: Men dessa räcker gott, för det är andra saker som prioriteras detta år här:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 005
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 767
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 959
Senast: Pilot
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp