Utställningstråden 2018

Hej! Tack! Har aldrig råkat ut för att folk har betett sig så förr, iallafall inte sagt något till mig, så blev lite chockad...
Finns väl folk till allt :down:
Tråkigt när de direkt förstörde den fina och glada känslan man fick så man inte kunde glädja sig åt resultatet.
Inte för att jag vet hur svårt det är att ta ett cacib eller vad det innebär egentligen :angel::laugh: #nybörjare :D

Surfolk finns överallt, men att de är så ouppfostrade att de visar det på ett sånt sätt... suck.

CACIB får bästa berättigade hane resp tik på en internationell utställning, så inte helt enkelt. 4 CACIB från tre olika länder, tror det var minst tre olika domare och minst ett år och en dag mellan första och sista CACIBet så kan du ansöka om internationellt utställningschampionat.
Gläd dig, resultatet var fantastiskt :D
 
Har anmält korven till utställning i slutet av maj, precis innan hon fyller 2 så hon får gå i unghundsklass. Senaste två utställningarna har hon fått VG (ställde henne senast i augusti) med väldigt bra kritik men typ "valpig" som kommentar så få se om hon mognat nåt. Innan har hon fått exellent iallafall. Tänkte att jag testar en sista innan hon går i öppenklassen, har inte riktigt tid för så mycket utställningar nu när vi planerar att tävla agility i sommar och tränar lydnad också. Hoppas på att få ett exellent denna gång åtminstone, musklat på sig har hon ju gjort bra nu sen i höstas då vi tränar agility :p.

Här står hon lite halvmuppigt men är söt ändå:
29694505_10214576713125772_7012926542128047840_n.jpg
 
@surprice1985 Stort grattis till superfint resultat! O de där skitsnackarna dyker bara upp när det går bra för en så ta det som en extra bekräftelse på att du har en fin hund.. ju bättre hund o ju mer man vinner desto oftare får man höra av folk att den är ful :p Första gången jag tog ett BIM med en hund kom en fram till mig som "bara" blev placerad i bästa tik, och berättade att domaren egentligen tyckte bättre om hennes hund, att det var på nån detalj som min vann.
Jag menar, må så vara men vem fasen går och säger sådant? O vem säger sånt som de sa till dig? Det är ju inte friskt. Men hundsport (och egentligen många djursporter..) drar till sig en del underliga element som tar det där på alldeles för stort allvar och tappat sans o vett längs vägen. Skit i dem o ta vara på de trevliga du träffar. O ut och vinn fler gånger vet ja :banana: lycka till framöver!!
 
Meh, känns så himla onödigt att bränna dom? Min uppfödare lämnar tillbaka dom till klubben, så klubben kan använda dom igen :) Hon tycker att det är onödigt att hon ska ta hem för att kasta. Känns lika onödigt att bränna alltså! Undrar varför hon gör det?

Så gjorde vi också när vi ställde mycket. Arrangörerna blev alltid jätteglada, rosetter är en ganska stor kostnad.
 
Valpen har haltat till och från sen onsdag eftermiddag, knappt synligt idag men vi får skippa utställningen och köra vilohelg istället.

Oh no, hoppas det ger sig snart!
Vet hur det känns, min ena har varit anmäld till officiell utställning 3 ggr i sitt liv. Två av dem är de enda två hon lyckats vara "skadad", har då rivit sig i ögat (sannolikt med hjälp av vilda valpar) och sett irriterad ut just den dagen sedan givetvis helt bra igen :meh:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 087
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 119
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 670
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp