Bukefalos 28 år!

Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Ja, vad bra att du ska ta upp detta med den som är ansvarig,.
Jag har arbetat som timvik både på förskola och dagis, och jag upplever att detta är den bästa tiden för barnen, personalen har ju verkligen tid för barnen, göra saker som man annars tyvärr inte hinner. Tycker att ni var starka som lämnade barnen där endå på fritids.

Kul att du tycker det är bästa tiden för barnen att vara på dagis o fritids... Men visst i många fall har väl barnen det bättre hos oss! Jag upplever snarare barnen som lite sorgsna o jag hör oftare barnen fråga efter mamma o pappa när det är få barn...
Jag för min del vill ha mina egna barn hemma över jul o nyår om det går!

Förskola o dagis är samma sak... :) Men du menade kanske fritids?
 
Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Jag köper t.ex. in eget material som jag vill jobba med, egna böcker osv. Men sånt tar jag givetvis med mig när jag byter jobb.

Fast det är väl stöld om du köper in det för verksamhetens pengar. Finns fakstiskt något statuerat exempel där en montessorilärare ålades att lämna tillbaka material hon gjort på en skola med hänvisning att det var gjort på arbetstid med material köpt med skolans pengar.
 
Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Är det så på ditt jobb också att allt du tar med innanför väggarna tillhör jobbet direkt du klivit över tröskeln?

Så jag kan alltså inte ta med rekvisita och använda till barnen utan att det ska tillhöra mitt jobb?

Köper jag in material har jag självklart betalt det själv och eftersom jag gör min planering och mina förberedelser hemma utan att få betalt för det så utgår jag från att jag äger mina egna saker. Eller? Men det skulle inte förvåna mig om det ska vara specialregler just för oss...
 
Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Jag kan helt ha missförstått, men det som Brandgul pratar om är nog saker som hon köper in (men inte till verksamheten utan till sig själv personligen men för att använda i verksamheten, dvs inte tar något från verksamhetens pengar utan sina egna lön)

Jag gissar att i det fallet som oz_joj tar upp att det handlar om en som köpt in material till verksamheten (för verksamhetens pengar) och tagit med detta när h*n bytat arbetsplats.
 
Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Klart jag använder min egen lön när jag köper sådant jag själv vill ha utan att fråga någon först... Jag köper även facklitteratur själv osv.
 
Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Är det så på ditt jobb också att allt du tar med innanför väggarna tillhör jobbet direkt du klivit över tröskeln?

Så jag kan alltså inte ta med rekvisita och använda till barnen utan att det ska tillhöra mitt jobb?

Köper jag in material har jag självklart betalt det själv och eftersom jag gör min planering och mina förberedelser hemma utan att få betalt för det så utgår jag från att jag äger mina egna saker. Eller? Men det skulle inte förvåna mig om det ska vara specialregler just för oss...

Jag använder en del privatsaker i min undervisning som jag flyttat med mig när jag bytt arbete, tex barnböcker på engelska inköpota utomolands.

Det jag menade var just material tillverkat under arbetstid och inköpt för arbetets pengar. En del tror faktiskt att bara för att man sen gjort sakerna själv är det ens privata. Å andra sidan, om det en lärare har tillverkat så tycker jag det är mycket bättre att denne tar med sig än att det hamnar i ett skåp och samlar damm. Man kan väl försöka komma överrens med sin arbetsgivare ifall så är fallet.

Jag visste inte att du hade köpt det för privata pengar. Jag köpte faktiskt senast i mellandagarna en bok ämnad för min bildundervisning och som jag tänker ha privat, dvs ej lämna kvitto, få pengar och låta den tillfalla jobbet.
 
Sv: Va i ***!! - tråkigt bemött på fritids

Eftersom vi byter avdelning varje år och jag inte ens vet vart jag hamnar när jag kommer tillbaka från föräldreledigheten vill jag ha en del eget material. Att sitta och göra nytt varje år känns helt galet. Jag har pratat med så många som är jättelessna över allt material de lämnat genom åren och inte har kvar. Hemmagjorda flanosagor osv. Eftersom jag är lärare inom "naturvetenskap" är mycket av det jag gör inriktat på det. Min chef brukar matcha ihop oss så vi har olika specialområden, så jag kan köra rätt så smalt på allt som har med natur och teknik att göra! Suveränt att sen kunna jobba ihop med någon som är jättebra på t.ex. sång och dans. Vi lär oss massor av varandra. Jag är verkligen en sådan som suger åt mig som en svamp. Jag skulle kunna plugga hela livet (vilket jag nästan gjort också) bara för att jämt få lära mig nya saker. Ibland kan jag känna mig begränsad i att jobba och inte plugga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp