Bukefalos 28 år!

Vab eller sjukskriven?

Madde_padde

Trådstartare
Jag är hemma efter sviterna av helgens magsjuka. Både jag och sonen var magsjuka han är dock dålig i magen än.
Skulle ni ha vabbat eller sjukskrivit er?

Känns jätte konstigt att vabba när jag endå inte bör gå till mitt jobb eftersom jag varit sjuk.. samtidigt som han är dålig i magen...
 
Jag hade utan tvekan vabbat i första hand så länge det var aktuellt. D.v.s. tills barnet kunde gå till skolan/förskolan igen.
 
Jag är hemma efter sviterna av helgens magsjuka. Både jag och sonen var magsjuka han är dock dålig i magen än.
Skulle ni ha vabbat eller sjukskrivit er?

Känns jätte konstigt att vabba när jag endå inte bör gå till mitt jobb eftersom jag varit sjuk.. samtidigt som han är dålig i magen...

Jag vabbar när jag och sonen är sjuka samtidigt.
 
Jag är hemma efter sviterna av helgens magsjuka. Både jag och sonen var magsjuka han är dock dålig i magen än.
Skulle ni ha vabbat eller sjukskrivit er?

Känns jätte konstigt att vabba när jag endå inte bör gå till mitt jobb eftersom jag varit sjuk.. samtidigt som han är dålig i magen...
Jag skulle definitivt Vabba om mitt barn inte kan gå till skolan.
 
Jag tycker att om jag är tillräckligt frisk för att ta hand om mitt barn så vabbar jag så klart, är jag för sjuk för att ta hand om mitt barn sjukanmäler jag mig.
 
Jag har vabbat sen i fredags, men efter att själv ha drabbats igår och tvingats ringa in hjälp igår och hålla maken hemma idag, så får vi ta smällen med karensdag och vab. Jag är piggare idag, men hade inte orkat ta hand om dottern själv. (Hade jag orkat klara av allt själv hade jag vabbat.)

Surt ekonomiskt, ja.

Det står väl för övrigt på FKs sida att om man är "för sjuk för att ta hand om barnet" så kan den andra föräldern vabba.
 
Jag har vabbat sen i fredags, men efter att själv ha drabbats igår och tvingats ringa in hjälp igår och hålla maken hemma idag, så får vi ta smällen med karensdag och vab. Jag är piggare idag, men hade inte orkat ta hand om dottern själv. (Hade jag orkat klara av allt själv hade jag vabbat.)

Surt ekonomiskt, ja.

Det står väl för övrigt på FKs sida att om man är "för sjuk för att ta hand om barnet" så kan den andra föräldern vabba.
Är ganska säker på det. Har för mig att jag vabbade en gång när min man var föräldraledig och sjuk.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Jobbar som lärare på en kommunal skola och har varit hemma idag och kommer vara hemma imorgon också. Jag är sjuk och min femåriga...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Milosari
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 666
Övr. Barn Min partner har nyligen startat eget företag här under hösten. Det vi fortfarande inte blir kloka på är detta med VAB/föräldraledighet...
Svar
18
· Visningar
2 117
Senast: soom
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 817
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp