Bukefalos 28 år!

Vaccination och autism

Sv: Vaccination och autism

Det håller jag med om.

Då kan vi enas om att autism varken har med vaccin eller allmänt sunt leverne att göra ?

:-)
 
Sv: Vaccination och autism

Men jösses, inte tror du att det bara är att leva sunt så slipper man riskera att få ett barn med autism?!
 
Sv: Vaccination och autism

Jag tror att det går att få som egen ifall man betalar för den, för det är väl enbart stelkramp i den de ger på sjukhus ifall man fått en skada? På BVC kunde man inte få den ren i alla fall.

Det vi ger på akuten är DiTeBooster, dvs både stelkramp och difteri.

Jag känner att jag måste försvara mig eftersom alla går på och berättar hur hemsk man är som avstår ifrån en sak. Jag har även avstått ifrån tokak och alkohol (för att jag inte tycker det är gott). Men jag tycker inte att de som valt det är knäppa. De är fullt medvetna om bieffekter av t ex rökningen och har valt det själva.

Menar du seriöst att du jämför att avstå från vaccinering med att avstå från alkohol och rökning?
 
Sv: Vaccination och autism

och deras första spruta får de i den åldern...

:confused:
Hur menar du nu?

Du skrev att "många fall av PSD inträffar strax efter vaccinering, runt 6 månaders ålder."

Och det jag hittar säger:
"80% av fallen inträffar innan sex månaders ålder" (min svartmarkering)

Det tycker jag är direkt motsatt information. Var har du hittat din info, att det sker strax efter vaccinering, runt 6 månaders ålder?
 
Sv: Vaccination och autism

Barnet i fråga fick väl inte autism? ;)

Nej men det finns ju de i tråden som verkar tro på det så jag utgår från deras resonemang.. dont get me started om den där studien, vi fick roa oss med att slakta den när vi skulle öva på källkritik.. det finns en del att hacka på :angel:
 
Sv: Vaccination och autism

Men jösses, inte tror du att det bara är att leva sunt så slipper man riskera att få ett barn med autism?!

Nej det tror jag inte. Skrev nog bara otydligt. Jag tycker att man ska vaccinera sina barn. Jag tror inte att det finns någonting som förhindrar eller ökar riskerna för autism som vi känner till i nuläget.
 
Sv: Vaccination och autism

Skrev lite otydligt, menade innan 6 månader.

Alltså nu är det lite snurrigt, du menar att du läst(?) att psd somhar sin största skörd ( huvva ) innan 6 månader skulle bero på tremånaders vaccinet ? Vad kan man hitta studier som antyder detta, dvs sambandet mellan vaccination och psd? Man kan väl inte enbart ha antagit att det är för att det är flest vaccinerade som dör i psd, då det fortsättningsvis ( tack och lov ) är en majoritet som vaccinerar.
 
Sv: Vaccination och autism

Jag läste (en studie) att de haft barn med andningslarm på och de märkte att en del av barnen fick (fler?) andningsuppehåll dagarna efter vaccinering. (Både 3 och 5 månaders) Har letat halva dagen efter sidan, men hittar inte igen dem. Ska fortsätta leta när jag har tid.
 
Sv: Vaccination och autism

Om detta är bekräftat som trovärdig studie där man också bekräftat att det var vaccinet som var boven så torde man ju hitta den tämligen enkelt, ska googla :)
 
Sv: Vaccination och autism

Jag läste den här om dagen (igen) men sparade så klart inte. Det var inte en ren studie utan stod i ett sammanhang. ( Och det var säkert amerikanska foskare...(minns inte))
 

Liknande trådar

T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 531
Senast: YorkWann
·
L
Träning Finns det några förstående o stöttande människor här? Jag behöver lite uppmuntran då jag håller på att ge upp... Har ridit i halva mitt...
2
Svar
24
· Visningar
2 772
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp