Bukefalos 28 år!

vaccination...

Dilli_Blue

Trådstartare
Dum fråga kankse, men behöver en häst vara vaccinerad för att få starta i sk "klubbhoppningar" ??? Eller är det klubben som bestämmer det..?? (obs alla mina är vacc, så ni inte dyker på miig) Jag bara undrar.....
 
Sv: vaccination...

På klubbtävling behöver bara reglerna ang säkerhet, hästhantering och uppträdande mot funktionärer och medtävlande följas. Övrigt får klubben själv bestämma, så det är väl frågan om man anser vaccinatioen vara en säkerhetsregel eller inte. De flesta anser nog att det inte är det.
Sedan är det egentligen inte klubben/arrangören som bestämmer det, utan det är anläggningsägaren (om det inte är klubben som äger anläggningen förstås) som bestämmer om han/hon vill släppa in ovaccinerade hästar på sin anläggning..
 

Liknande trådar

Hästvård Jag försöker googla men hittar inte svar på frågan... Efter att hästen fått sin årsvaccination, hur lång tid behöver det gå innan man...
Svar
4
· Visningar
615
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 500
Hästvård Hej, har en häst som har börjat få svamp i strålen. Blev rekommenderard att behandla det med TrushEnder eller väteperoxidlösning. Köpte...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 243
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp