Vaccination

millan71

Trådstartare
Jag är helt yr ang detta med vaccinationer. Jag har en häst som ska vaccineras för första gången nästa vecka, hur lång tid måste man vänta innan man kan vaccinera igen? Måste man ha 2 eller tre vaccinationer innan man åker på lokal tävling? :confused:

Hoppas nån vet :bump:
 
Sv: Vaccination

För att tävla behöver du de två första vaccinationerna. Det ska vara minst 21 och högst 92 dagar emellan dem. Därefter får det gå max 12 månader mellan vaccineringarna (men det är tillåtet att vaccinera oftare9.

Det måste gå minst 7 dagar från en vaccinering tills du får tävla.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 397
Senast: zarmino
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 208
Senast: Dentaku
·
Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
781
Senast: McFlurry
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 916
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp