Vad är det egentligen man åtar sig?

ameo

Trådstartare
Moderator
Om man blir ordförande i en förening, vad är det egentligen man då åtar sig?
Har man på något sätt större ansvar som ordförande?
Jo, jag vet vad en ordförande har för uppgifter rent praktiskt, det är mer den juridiska biten jag fiskar efter...
 
Om man blir ordförande i en förening, vad är det egentligen man då åtar sig?
Har man på något sätt större ansvar som ordförande?
Jo, jag vet vad en ordförande har för uppgifter rent praktiskt, det är mer den juridiska biten jag fiskar efter...
Njae...

en ordförande är en del av styrelsen och det finns en väldig massa varianter på hur det sker. En del har ordföranden som någon form av kuttersmycke- en känd person som ska ge glans åt organisationen.

Mest vanligt är väl ändå att ordföranden är den som leder och fördelar arbetet i styrelsearbetet. Vanligt är också att ordföranden är en av firmatecknarna.

I övrigt har ordföranden samma solidariska ansvar som övriga styrelseledamöter; i de fall man inte beviljas ansvarsfrihet t.ex.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Samhälle Kollase på kommunens hemsida och följande krävs: "Detta krävs av dig som ska införa fastighetsnära insamling Du som är fastighetsägare...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
2 645
Senast: Badtz Maru
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: Pilot
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 525
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp