vad är detta värt??barn saker mm

charmant

Trådstartare
En kompis ska ha barn i Juli och jag har rotat igop saker som jag sparat efter min son.
Jag ska sälja det till henne men vill inte vara för snäll med priset ändå.

Följande är ihop plockat och kommer att säljas i en klump.Allt eller inget liksom.Och självklart är allt i väldigt bra skick.

-1 Spjälsäng ink madrass,2 spjälskydd,kudde,3 örngott,4 påslakan och 7 underlakan
-1 Lära gå vagn sån röd med vitt hantag
-1 Paraplyvagn bara använd 4-5 ggr
-1 Hokus Pokus mat stol
-1 regnskydd till vagn
-1 sele till vagn
- 2 fleccefiltar,en helt ny
-2 bävernylonsoveraller felfria
-2 banan kartoner med kläder från stl 50 till 70 typ
-1 prylficka med nalle puh som man sätetr bak på bilsätet
-2 banankartonger med leksaker från bebis till några år&böcker
-En kartong med blandat.

Är det någon som kan hjälpa mig...jag har jätet svårt att bestämma.
Som jag redan skrivit så är allt i mkt bra skick och mycket aldrig ens använt.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Min första tanke är, hur bra vänner är ni?

Jag lånade ut alla mina kläder till min väninna, jag visste ju att jag skulle ha ett barn till och fick tillbaka allt.

Sen har jag gett bort det mesta till vänner som har behövt.

Men 1500 för allt låter väl rimligt.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Har hon uttryckt att hon VILL köpa saker av dig?

Annars skulle jag nog personligen inte köpa begagnade lakan till varken mig eller min nyfödda...

Saker son oftast beskrivs i annonser som "absolut nästan nya" tycker jag oftast inte är det... som tex kläder, är de i nyskick ska de ju tex absolut inte vara tvättade..

Men har ni kommit överens om att hon ska köpa det av dig så är ni ju överens o då är väl 1500 kr rimligt öven om jag har svårt att tro att du skulle få det på tex blocket eller liknande under samma förhållanden (att tex en o samm aperson MÅSTE köpa allt)

Lycka till o hoppas det blir en bra affär för er båda !
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Jag hade nog inte betalat 1500 för detta, högst 1000 kr och det är under förutsättning att jag verkligen gillat grejerna ocha tt de varit i gott skick. Vi har ingen att "ärva" utav men en snäll kompis ger mig en del av hennes döttrars avlagda kläder (fräscha) så det har varit toppen när man ahr två stycken som drar samma storlek.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

*KL* Jag tillhör dom där som vägrar köpa begagnat.. är det beg och från en vän så visst ge det om du vill bli av med det men köper aldrig begagnade saker :grin: ja jag är konstig men anser att då lägger jag hellre en hundring mer och köper nytt. Särskilt kläder, textiler och madrasser och leksaker = bakteriesamlingar.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Jag har absolut inget emot begagnat så länge det är i bra skick. Runt 1000 lappen skulle jag väl kunna tänka mig att betala för detta.

Men som någon annan frågade, har hon sett alla grejjor/kläder så hon vet vad det är hon köper? Är ni överrens om att hon måste köpa allt eller inget?
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Det är ju en sak vad man själv vill ha ut och vad folk i allmänhet är beredda att betala för beg barngrejor. Om du kollar på blocket så ser du hur folk näsan skänker bort sakerna. 1500 kr låter mycket, en tusenlapp är nog mer rimligt.

Men vill din kompis verkligen ha alltsammans? Är det inte bättre att hon får välja det hon är intresserad av och så säljer du resten på tex Blocket?
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Vi är bra vänner men jag vet att jag inte ska ha fler barn så därför säljer jag allt rubb och stubb.
Jag vill heller inte skänka bort allt hur som helst då jag vet att jag inte skulel få tillbaka det samma.
Mycket av kläderna är i nyskick allstå med taggar kvar annat är bara anv några få gånger och verkligen fint.

Men runt en 1000 lapp då...verkar vara vad ni alla tycker är rimligt.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Jag har absolut inget emot begagnat så länge det är i bra skick. Runt 1000 lappen skulle jag väl kunna tänka mig att betala för detta.

Men som någon annan frågade, har hon sett alla grejjor/kläder så hon vet vad det är hon köper? Är ni överrens om att hon måste köpa allt eller inget?

Vi är överens om att jag skulle plocka ihop att som är fräscht och då menar jag fräscht!!:)
Hon har ingenting emot att köpa begagnat och det var därför vi kom överens om detta.Leksaker och sånt som är"bakteriesamlare"går ju faktiskt att rengöra.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Har hon uttryckt att hon VILL köpa saker av dig?

Annars skulle jag nog personligen inte köpa begagnade lakan till varken mig eller min nyfödda...

Saker son oftast beskrivs i annonser som "absolut nästan nya" tycker jag oftast inte är det... som tex kläder, är de i nyskick ska de ju tex absolut inte vara tvättade..

Men har ni kommit överens om att hon ska köpa det av dig så är ni ju överens o då är väl 1500 kr rimligt öven om jag har svårt att tro att du skulle få det på tex blocket eller liknande under samma förhållanden (att tex en o samm aperson MÅSTE köpa allt)

Lycka till o hoppas det blir en bra affär för er båda !

Om hon inte sagt det hade jag nog inte plockat ihop sakerna eller??
Begagnade lakan??En del är ju inte ens använt...sen har hon inget emot det så.
Att jag säljer allt i en klump summa är för att jag för det första behöver plats i mitt förråd och vill bli av med det och sen att slippa sälja saker både hit och dit.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Jo jag förstår det, men att du vill tömma ditt föråd kanske du inte ska belasta henne med?

Jag kan bli lätt irriterad när vänner vill sälja på mig saker för jag har svårt att säga nej, så slutar det med att jag har sakerna i MITT förår (även om jag dyrt o heligt lovat säljaren att jag behöver sakerna).

Men har ni kommit överens om att hon vill ha de där sakerna o hon själv har frågat efter dom så är det ju absolut en bra affär:)
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Vi är bra vänner men jag vet att jag inte ska ha fler barn så därför säljer jag allt rubb och stubb.
Jag vill heller inte skänka bort allt hur som helst då jag vet att jag inte skulel få tillbaka det samma.
Mycket av kläderna är i nyskick allstå med taggar kvar annat är bara anv några få gånger och verkligen fint.

Men runt en 1000 lapp då...verkar vara vad ni alla tycker är rimligt.

Ok, om det finns en hel del helt oanvända kläder så är det ju en lite annan sak. Och en hokus pokusstol kan du lätt få 500 kr för på Blocket. Så jag ändrar mig till 1500 kr, lågt räknat. :laugh:
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

när man säljer grejer får man lite kolla på hur situationen ser ut. I det här läget är det bekvämt för TS att bli av med grejerna i ett svep till sin kompis och det kan man inte riktigt jämföra med att sälja på blocket eller relatera till nypris. Om TS saftar till med en för hög summa så är risken att hennes kompis inte är så intresserad och då får hon lägga ner bra mycket mer jobb om hon vill sälja alltihop, förmodligen skulle det vara väldigt svårt att sälja allt det där som en klump. Jobbigt också när folk ska komma och titta alt behöva skicka grejerna med posten till olika köpare.

Till TS: ta en symbolisk summa på en 1000-lapp, du blir av med grejerna som snart ändå är omoderna i ett svep och du behöver inte tänka mer på det, det är rätt mycket värt. Är det något speciellt som du tycker är mer värt så plocka ur det ur paketet och sälj det separat på blocket om du vill tjäna mer pengar.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

Jag tycker att 1500:- låter rimligt, men är ni riktigt goda vänner skulle jag nog pruta ner det till 1000:-. Jag har lånat ut enormt mycket saker, nackdelen är ju att det är himla svårt att hålla reda på vem com har vad hemma. Man jag ska börja skriva listor :laugh:

Nu när vi inte ska ha fler barn på ett par år har jag börjat sälja saker istället, både på Tradera och till vänner. Men då gäller det storre saker, kläder och leksaker ger jag bort.
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

så slutar det med att jag har sakerna i MITT förår (även om jag dyrt o heligt lovat säljaren att jag behöver sakerna).

Då får du skylla dig själv.
Antingen säger man ja och köper sakerna eller så tackar man nej, as simple as that!
 
Sv: vad är detta värt??barn saker mm

jag tycker priset verkar rimligt men jag är inte så insatt i barnsakspriser ännu!

Köper själv av en vän begagnat och som sagt vill jag inte ha något så säger jag nej. För övrigt vet jag inte vad som är så farligt med begagnat?

Barnkläder SKA tvättas innan de används? Så otvättat är ändå inte ngn idé då det ska köras i maskin för att minska hudirrition. Nu har ju du din kompis sagt att hon vill köpa av dig så det behöver ju diskussionen inte handla om?

Sälj du paketpris 1500 kronor!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp