Bukefalos 28 år!

Vad är detta?

Poxz

Trådstartare
Mötte en liten gynnare i skogen idag. Jag kom ganska nära. Trodde först att det var en pytteliten ekorre, men svansen saknades. Den dök ner i ett hål när jag kom ca 2 meter ifrån. Vad kan det ha varit tro? :) Gynnaren var ca 1 dm hög, max.

djuret.jpg
 
Sv: Vad är detta?

Dålig bild tyvärr. Har den större framtassar än baktassar? Ser nästan så ut. Då har vi ett solklart fall. :)
 
Sv: Vad är detta?

ser ju ut som en guldhamster...

29950284.jpg

Ja, jag tänkte också på det, det var väldigt likt en guldhamster. Både till storlek och "form".

Dålig bild tyvärr. Har den större framtassar än baktassar? Ser nästan så ut. Då har vi ett solklart fall. :)

Ja, jag vågade inte går närmare och kameran är inget vidare... Baktassarna såg jag inte, de var nere bland löven.
 
Sv: Vad är detta?

Jaha, se där! Öronen ser lite stora ut, men färgerna passar ju... Jag trodde skogsmöss var mycket mindre, men nu när jag googlade såg jag att de också kunde vara rätt stora.

Svårt ju! Skogsmöss och skogssorkar verkar vara väldigt lika.
 
Sv: Vad är detta?

Jag tycker bilden ser ut som en mus.
Hade den svans? Sorkar har väldigt kort svans, möss betydligt längre.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 864
Senast: iNHALE
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 257
Senast: Twihard
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 480
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 957
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp