Vad är en Inbjudningstävling?

K

kajsakajsa

Var inne på ridsportsförbundets hemsida och läste lite om de nya reglerna angående vilka klubbar som får ställa ut licenser nästa år.

Vi är en liten klubb som inte har någon möjlighet att arrangera större tävlingar, utrymmet finns helt enkelt inte. Men så stod det att även klubbar som arrangerar inbjudningstävlingar får ställa ut högre än lokallicenser. Så då tänkte jag att det kanske var en möjlighet för vår klubb.

Men sen funderade jag lite till och kom fram till att jag faktiskt inte vet vad en inbjudningstävling är...:angel:
Alltså vad som krävs för att arrangera den osv. Är det någon som har erfarenhet av detta som skulle vilja dela med sig? Hur kommer man från idé till färdig verklighet?
 
Sv: Vad är en Inbjudningstävling?

Nu är jag inte helt säker, men jag tror att det är så att man bjuder in ett visst antal klubbar till sin tävling, dvs man skickar en inbjudan/proposition till säg tre klubbar i närheten och det är bara ekipage från de här klubbarna som får komma. Till skillnad mot vanlig lokal tävling där vem som helst från olika klubbar får komma.

I övrigt vet jag inte om det gäller samma regler, tävlingsreglemente, domare, banbyggare etc som för lokala tävlingar.
 
Sv: Vad är en Inbjudningstävling?

Ja det var ungefär där jag fastnade också. men då betyder det alltså att det kan bli en ganska liten tävling, alltså få ekipage. För det är mest parkeringsplats och framridning som det finns lite plats till.

Ingen annan som vet något om inbjudningstävlingar? Jag kan inte hitta något på Ridsportsförbundets hemsida
 
Sv: Vad är en Inbjudningstävling?

Det enda jag kan hitta i TR är Mom 130 där det står om inbjudan till tävling. Det står att lokal-elittävlingar publiceras i SVRFs kalender och därmed är godkända av Ridsportsförbundet och gäller som inbjudan till tävling. För andra tävlingar sänds propositioner och inbjudningar direkt till de föreningar som bjuds in.

Mitt TR är visserligen från 99. Det kanske står något nytt nu?
Sen ska jag erkänna att jag inte lusläst det på senaste tiden heller:angel: så det kanske står något mer...
 
Sv: Vad är en Inbjudningstävling?

ur TR I mom 120
"Inbjudningstävling
För arrangerande klubb och max fem inbjudna klubbar. Godkänd banbyggare och godkänd överdomare måste anlitas. I övrigt enligt lokal tävling. Dock kan tävlingen göras öppen även för uppklassade ekipage/hästar. Ansökan om inbjudningstävling, med angivande av klasser och bedömningar, lämnas senast en månad före tävlingens genomförande, till respektive distrikt för godkännande."
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 747
Senast: Farao
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 221
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 680
Senast: MML
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 592
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp