Vad är tanken med Bukefalos?

Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

Men om det kommer t.e.x 15 nya trådar om små oseriösa ämnen så "puttar" ju alla dom trådarna bort dom seriösa?

Jag tycker att buke är bra som det är:bow:
 
Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

Håller med, men samtidigt så är en viss utsvävning "bra" för att hålla drivet i diskussionen. - tycker jag...

Alltså. Jag tror ni missförstår mig lite. Med seriöst menar jag absolut inte att det bara ska diskuteras politik, vetenskap och kultur eller något sånt, absolut inte!

Trådar av sorten "Vilken är din favoritglass?" och så vidare är jättevälkomna, men vad jag menar är att det ska vara mer struktur INOM varje tråd, och högre krav på just rubriksättning osv.

Och det här med off topic, om en tråd heter "vilken är din favoritglass?" så ska inte tråden urarta i en moraldiskussion om hur fel det är att gilla melonglass bäst. Har någon synpunkter så ska det startas en ny tråd som heter typ "Är det omoraliskt att gilla melonglass?". Bra exempel, eller hur? :rofl:

Nu ska jag försöka bidra till forumets storhet genom att posta lite intressanta trådar. :D
 
Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

Nej, det skulle inte försvinna diskussioner - vi skulle få fler!

Och den användaren som är intresserad av ett ämne har en chans att se att en diskussion pågår runt det utan att behöva lusläsa alla trådar som enligt rubrik och första sidans inlägg är helt ointressanta för denne men som kan ha spårat ur i en OT-diskussion om nåt mycket intressantare.

Precis! Och om de "seriösa" puttas bort så betyder ju det bara att de var mindre populära och då får man ju ta det. Men det finns tusentals forum som exempel där man kan se att när man har lite striktare regler när det gäller off topic så blir diskussionerna fler, roligare, sakligare, det blir mindre tjafs, och allmänt bättre.
 
Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

Men om det kommer t.e.x 15 nya trådar om små oseriösa ämnen så "puttar" ju alla dom trådarna bort dom seriösa?

Jag tycker att buke är bra som det är:bow:

Vad anser du är ett seriöst ämne? Jag startade för några dagar sedan på äldre ungdom en tråd om godis som vi saknar, det tycker jag är en högst seriös tråd eftersom det finns en tydlig rubrik med en klar frågeställning, en inledning där jag berättar om godiset som JAG saknar. Det finns något att diskutera för de andra användarna = en fullständig tråd.
Den levde länge tack vare att den var forumvänlig.
Tänk om jag istället hade skrivit som rubrik: "godis"
och i inlägget: "jag gillade fantomenklubbor åhhh de var så himla goda."

Då hade det inte blivit mycket till diskussion. Det är alltså ett visst format på trådarna jag efterlyser, inte särskilda ämnen. :)

/Tambourine.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

*KL*

Vissa forum har en regel som jag börjar sakna på buke: ett inlägg får inte bara innehålla smilies, man måste skriva något också ( och det ska alltså inte vara tiotiotio eller nåt annat för att kringgå regeln).

Det är bortkastad tid att öppna en tråd och upptäcka att den består av folk som sitter och skickar smilies till varann.
 
Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

*KL*

Vissa forum har en regel som jag börjar sakna på buke: ett inlägg får inte bara innehålla smilies, man måste skriva något också ( och det ska alltså inte vara tiotiotio eller nåt annat för att kringgå regeln).

Det är bortkastad tid att öppna en tråd och upptäcka att den består av folk som sitter och skickar smilies till varann.


:o Har du varit inne o spanat i lek? ;)
 
Sv: Vad är tanken med Bukefalos?

om det bare vore där.....
jag tycker "pussipuss goding tycker som dig" smilisar är allmänt förekommande - och lite trökigt i en diskussionstråd
 

Liknande trådar

Bukefalos Med tanke på den senaste tidens turbulens på Buke känns det ganska nödvändigt med en uppdatering av FAQ och regler. Vill mod/Gunnar...
Svar
19
· Visningar
2 690
Senast: SiZo
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 066
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp