Vad är egentligen skillnaden på läderbalsam och läderolja?

Ardennern

Trådstartare
Ska köpa in lite nya lädervårdsprodukter till våra selar utöver lädertvålen som jag har massor kvar utav, men räcker det med ett balsam också eller ska jag även ha en läderolja som ett tredje steg?
 
Jag vet inte den exakta skillnaden men jag använder Amerigos produkter och då har jag en rengöring, en balsam och en olja. Balsamet tar jag varje gång efter rengörningen men oljan räcker det att ta då och då. Jag hade börjat med ett balsam och tycker du det behövs att även olja in då och då så köp det senare? :)
 
Jag använder tvål vid behov. Inte så ofta för sadel och stigläder, men oftare för gjord, förbygel och träns som ju ligger mot hästen hela tiden.
Balsam eller olja använder jag nästan aldrig, max några gånger per år.
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 156
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 479
Senast: verser
·
  • Artikel
Dagbok Jag har under den senaste tiden suttit och broderat mycket. Jag har haft ett precis påbörjat broderi liggande i bokhyllan i flera år och...
Svar
19
· Visningar
1 712
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 996
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp