Vad betyder FTW?

Fuck the world för FTW har jag ALDRIG sett (efter sexton år som bloggare då), så det är nog i vissa särskilda kretsar. FML för fuck my life är däremot vanligt. ;)
 
FTW Fuck the world är det vanligaste jag sett, dessutom att det skämtas om att det feltolkats som For The win

När jag va yngre och i datanörd -kretsar så betydde det for The win. Något de skrev ihop med ett samband/person som kanske gjorde att laget vann cs -fighten.
 
Jag har bara hört FTW som for the win, alla mina kompisar åker dock japansk sporthoj och inte HD ;) Fuck The World har jag aldrig hört innan att det skulle stå för.
 
Fuck the world för FTW har jag ALDRIG sett (efter sexton år som bloggare då), så det är nog i vissa särskilda kretsar. FML för fuck my life är däremot vanligt. ;)

Läste alldeles häromnyssens om en s.k. biker som hade 666 FTW som personlig skylt på sin cykel och han menade att det var den betydelsen som gällde. Han bloggar kanske inte så mycket. ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Granntomten är till salu och budgivningen har stått still på orimligt hög summa sen flera månader. Vi undrar vad som kommer ske där och...
2
Svar
22
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
1 884
Senast: Ramona
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp