Vad betyder Linjeavel ?

Hur många inavlade katter har du träffat? Att de skulle bli "rubbade" stämmer inte. Oftast blir de helt vanliga katter. Såvida man inte håller på och inavlar i generation efter generation.
Så gott som ALLA kattraser är uppkommna ur kontrollerad inavel.

OBS! Jag är INTE för inavel/linjeavel, men det ger inte så direkta, hemska effekter som många verkar tro.
 
hej! tänkte bara säga att det var positivt att få era synpunkter på denna frågan!det finns som sagt både neg,och positiva aspekter på detta. olika åsikter med. jag har även fått lärt mig mycket som jag inte visste innan,,,,
ja, livet är ju ingen given regel, och jag får ta mig en funderare på hur jag skall göra framöver,,,,,,,, mina "pollar" mår bra i vart fall. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Bruksprovet har nått sitt slut för i år och nu väntar bara tillkännagivandet. Frågan kom upp vad som skiljer en accepterad och en...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
Avel Ni som kan det här med premiering och visning och domarens kommentarer: Vad betyder "något öppen bål"? Betyder det att hästen har djup...
Svar
5
· Visningar
936
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
1 910
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Granntomten är till salu och budgivningen har stått still på orimligt hög summa sen flera månader. Vi undrar vad som kommer ske där och...
2
Svar
22
· Visningar
1 557
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp